In 2004 beslist de Vlaamse regering een verbod op ruitenreclame bij De Lijn in te voeren. "Om de reizigers een uitstekend zicht te bieden, is het verboden om reclame of berichten op ruiten van de voertuigen van de VVM (Vlaamse Vervoersmaatschappij, red.) aan te brengen", klonk het toen. De felste tegenstander van de ruitenreclame, de Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers (BTTB) - nu TreinTramBus (TTB) - reageerde toen tevreden. Minder tevreden was men bij De Lijn. Daar zag men een bron van inkomsten verdwijnen. Er kwam nog wel een compromis waarbij De Lijn wel op de achterruit reclamestickers mocht aanbrengen. Reclame op de zijruiten bleef verboden. Bijna tien jaar later zijn de reclamefolies voor op bussen een stuk transparanter geworden. Op die manier vervalt het bezwaar van de zichtbaarheid. "Bovendien zullen we de voorste zijruiten nooit beplakken", luidt het bij De Lijn. De Lijn vroeg en kreeg daarom van de Vlaamse regering opnieuw de toestemming om reclame aan te brengen op de zijruiten van haar bussen. "Dat kan ons 500.000 euro per jaar opleveren", klinkt het bij De Lijn. De Vlaamse vervoersmaatschappij is op zoek naar extra inkomsten en een verhoging van de reclame-inkomsten is één van de doelstellingen om de kostendekkingsgraad van de maatschappij te verbeteren. Op reclamevlak moet De Lijn sowieso rekening houden met een aantal strikte regels. Zo is vastgelegd dat De Lijn anderstalige reclame op haar bussen en trams moet weigeren. (Belga)

In 2004 beslist de Vlaamse regering een verbod op ruitenreclame bij De Lijn in te voeren. "Om de reizigers een uitstekend zicht te bieden, is het verboden om reclame of berichten op ruiten van de voertuigen van de VVM (Vlaamse Vervoersmaatschappij, red.) aan te brengen", klonk het toen. De felste tegenstander van de ruitenreclame, de Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers (BTTB) - nu TreinTramBus (TTB) - reageerde toen tevreden. Minder tevreden was men bij De Lijn. Daar zag men een bron van inkomsten verdwijnen. Er kwam nog wel een compromis waarbij De Lijn wel op de achterruit reclamestickers mocht aanbrengen. Reclame op de zijruiten bleef verboden. Bijna tien jaar later zijn de reclamefolies voor op bussen een stuk transparanter geworden. Op die manier vervalt het bezwaar van de zichtbaarheid. "Bovendien zullen we de voorste zijruiten nooit beplakken", luidt het bij De Lijn. De Lijn vroeg en kreeg daarom van de Vlaamse regering opnieuw de toestemming om reclame aan te brengen op de zijruiten van haar bussen. "Dat kan ons 500.000 euro per jaar opleveren", klinkt het bij De Lijn. De Vlaamse vervoersmaatschappij is op zoek naar extra inkomsten en een verhoging van de reclame-inkomsten is één van de doelstellingen om de kostendekkingsgraad van de maatschappij te verbeteren. Op reclamevlak moet De Lijn sowieso rekening houden met een aantal strikte regels. Zo is vastgelegd dat De Lijn anderstalige reclame op haar bussen en trams moet weigeren. (Belga)