Enkele dagen geleden raakte bekend dat luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines duizend banen schrapt. Dat nieuws kwam er terwijl er gesprekken lopen over overheidssteun aan het bedrijf, dat net als vele in de sector zwaar getroffen is door de coronacrisis. Morgen zitten premier Sophie Wilmès, minister van Financiën De Croo en zijn collega van Werk Nathalie Muylle rond de tafel met de ceo van Lufthansa. Naar verluidt zou Lufthansa meer dan 300 miljoen euro steun vragen, maar zijn de Duitsers niet happig daar inspraak voor de staat tegenover te stellen. De Croo had het tijdens het vragenuurtje in de Kamer over een "belangrijk gesprek" - het eerste van hemzelf met Spohr - dat volgens de minister wellicht niet het laatste zal zijn. "Ik ben er van overtuigd dat we de stem van velen hier in de Kamer zullen verkondigen", luidde het. Overigens staat De Croo ook in contact met de Duitse minister van Financiën. "Men vraagt enorm veel van de medewerkers van Brussels Airlines, en dat kan alleen als er een duidelijk toekomstperspectief is", stelde de minister, die daarom de krijtlijnen opsomde waarbinnen overheidssteun nodig is. Hij trad daarbij niet in detail. Ook over een vetorecht deed De Croo geen uitspraken. (Belga)

Enkele dagen geleden raakte bekend dat luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines duizend banen schrapt. Dat nieuws kwam er terwijl er gesprekken lopen over overheidssteun aan het bedrijf, dat net als vele in de sector zwaar getroffen is door de coronacrisis. Morgen zitten premier Sophie Wilmès, minister van Financiën De Croo en zijn collega van Werk Nathalie Muylle rond de tafel met de ceo van Lufthansa. Naar verluidt zou Lufthansa meer dan 300 miljoen euro steun vragen, maar zijn de Duitsers niet happig daar inspraak voor de staat tegenover te stellen. De Croo had het tijdens het vragenuurtje in de Kamer over een "belangrijk gesprek" - het eerste van hemzelf met Spohr - dat volgens de minister wellicht niet het laatste zal zijn. "Ik ben er van overtuigd dat we de stem van velen hier in de Kamer zullen verkondigen", luidde het. Overigens staat De Croo ook in contact met de Duitse minister van Financiën. "Men vraagt enorm veel van de medewerkers van Brussels Airlines, en dat kan alleen als er een duidelijk toekomstperspectief is", stelde de minister, die daarom de krijtlijnen opsomde waarbinnen overheidssteun nodig is. Hij trad daarbij niet in detail. Ook over een vetorecht deed De Croo geen uitspraken. (Belga)