Volgens het vakbondsfront, dat zich baseert op verklaringen van de financiële verantwoordelijken bij Worldline, bedroegen de gecumuleerde resultaten voor 2019 417 miljoen euro voor Worldline België en 61 miljoen euro voor EquensWorldline België. "Met een dergelijk niveau van financiële reserves zou men verwachten dat Worldline België en EquensWorldline België het fatsoen zouden hebben om geen beroep te doen op de Belgische sociale zekerheid door middel van gedeeltelijke werkloosheidsmaatregelen. Het vakbondsfront is van mening dat dit geld beschikbaar moet blijven om kmo's en zelfstandigen die met een faillissement worden bedreigd te helpen en om de financiering van de gezondheidszorg te verzekeren ", aldus het persbericht van de bonden. In een persbericht van 23 april over het eerste kwartaal van 2020, legt de Worldline-groep uit dat ze in heel Europa handelaren heeft ondersteund tijdens de COVID-19 crisis, onder meer door te helpen de grenzen van contactloos betalen te verhogen in verschillende landen, waaronder België. De groep geeft ook aan dat ze krachtige maatregelen heeft genomen om haar kosten aan de gevolgen van de crisis aan te passen, bijvoorbeeld door een aanwervingsstop, uitstel van salarisverhogingen en de aanpassing van bepaalde contracten met grote leveranciers. (Belga)

Volgens het vakbondsfront, dat zich baseert op verklaringen van de financiële verantwoordelijken bij Worldline, bedroegen de gecumuleerde resultaten voor 2019 417 miljoen euro voor Worldline België en 61 miljoen euro voor EquensWorldline België. "Met een dergelijk niveau van financiële reserves zou men verwachten dat Worldline België en EquensWorldline België het fatsoen zouden hebben om geen beroep te doen op de Belgische sociale zekerheid door middel van gedeeltelijke werkloosheidsmaatregelen. Het vakbondsfront is van mening dat dit geld beschikbaar moet blijven om kmo's en zelfstandigen die met een faillissement worden bedreigd te helpen en om de financiering van de gezondheidszorg te verzekeren ", aldus het persbericht van de bonden. In een persbericht van 23 april over het eerste kwartaal van 2020, legt de Worldline-groep uit dat ze in heel Europa handelaren heeft ondersteund tijdens de COVID-19 crisis, onder meer door te helpen de grenzen van contactloos betalen te verhogen in verschillende landen, waaronder België. De groep geeft ook aan dat ze krachtige maatregelen heeft genomen om haar kosten aan de gevolgen van de crisis aan te passen, bijvoorbeeld door een aanwervingsstop, uitstel van salarisverhogingen en de aanpassing van bepaalde contracten met grote leveranciers. (Belga)