De cijfers liegen er niet om bij de hogeschool Odisee. Het slaagpercentage van de studenten stijgt met liefst 4,3% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar en over het algemeen halen ze ook betere resultaten. Het aantal jongeren met zeer goede cijfers van 14 op 20 ging met 6,3% omhoog. Het aantal studenten met een onvoldoende score van 7 op 20 of minder daalde met 3,3%. "Ook het aantal studenten dat geen examens aflegt, is niet gestegen, maar neemt zelfs lichtjes af, met 0,1%. Ondanks de aanhoudende coronacrisis houden ze dus vol én halen ze goede of betere cijfers", stelt Roel Le Compte van de dienst Studentenadministratie vast. Het online onderwijs biedt dus ook voordelen, merken ze bij Odisee op. De studenten hebben uiteraard meer tijd voor hun studies, maar ze zijn tegelijkertijd actiever bezig met de leerstof. "We zien hier duidelijk een leerwinst, en zullen na corona de voordelen van "blended" onderwijs tussen fysiek en digitaal verder benutten", duidt Ann Martin, directeur Onderwijs. "We mogen ook heel blij zijn dat de voor ons zo belangrijke praktijklessen en stages grotendeels konden blijven doorgaan de voorbije maanden, anders zouden we veel grotere problemen gehad hebben." (Belga)

De cijfers liegen er niet om bij de hogeschool Odisee. Het slaagpercentage van de studenten stijgt met liefst 4,3% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar en over het algemeen halen ze ook betere resultaten. Het aantal jongeren met zeer goede cijfers van 14 op 20 ging met 6,3% omhoog. Het aantal studenten met een onvoldoende score van 7 op 20 of minder daalde met 3,3%. "Ook het aantal studenten dat geen examens aflegt, is niet gestegen, maar neemt zelfs lichtjes af, met 0,1%. Ondanks de aanhoudende coronacrisis houden ze dus vol én halen ze goede of betere cijfers", stelt Roel Le Compte van de dienst Studentenadministratie vast. Het online onderwijs biedt dus ook voordelen, merken ze bij Odisee op. De studenten hebben uiteraard meer tijd voor hun studies, maar ze zijn tegelijkertijd actiever bezig met de leerstof. "We zien hier duidelijk een leerwinst, en zullen na corona de voordelen van "blended" onderwijs tussen fysiek en digitaal verder benutten", duidt Ann Martin, directeur Onderwijs. "We mogen ook heel blij zijn dat de voor ons zo belangrijke praktijklessen en stages grotendeels konden blijven doorgaan de voorbije maanden, anders zouden we veel grotere problemen gehad hebben." (Belga)