"De leraar maakt het verschil en leerlingen hebben die professionele ondersteuning nodig, bovendien leren jongeren ook samenleven op school", vindt Raymonda Verdyck, afgevaardigd bestuurder van het GO!. "Maar zeker ook voor de groep die we nu moeilijk bereiken, is het uitermate belangrijk hen op school te kunnen begeleiden." Toch wordt er ook rekening gehouden met andere scenario's. "Als de Nationale Veiligheidsraad de anderhalve meter afstand als maatregel naar voor blijft schuiven, dan moeten we realistisch zijn", stelt Verdyck. "We weten dat we dan niet alle leerlingen naar school kunnen halen, omdat de schoolgebouwen daar onvoldoende capaciteit voor hebben." Ook naar volgend schooljaar toe houdt men daar rekening mee. "We moeten we nu al nadenken over hoe we ons onderwijs moeten organiseren mochten de veiligheidsmaatregelen behouden blijven", vindt Verdyck. "Daarbij kan alternerend leren op school en thuis een oplossing zijn. De groeispurt die we hebben doorgemaakt rond online onderwijs, moeten we verduurzamen. Dit is zelfs een pedagogische verrijking in normale omstandigheden, maar is zeker een belangrijk kanaal mochten we, omwille van de veiligheidsmaatregel van anderhalve meter afstand, niet alle leerlingen tegelijkertijd naar school kunnen laten komen." (Belga)

"De leraar maakt het verschil en leerlingen hebben die professionele ondersteuning nodig, bovendien leren jongeren ook samenleven op school", vindt Raymonda Verdyck, afgevaardigd bestuurder van het GO!. "Maar zeker ook voor de groep die we nu moeilijk bereiken, is het uitermate belangrijk hen op school te kunnen begeleiden." Toch wordt er ook rekening gehouden met andere scenario's. "Als de Nationale Veiligheidsraad de anderhalve meter afstand als maatregel naar voor blijft schuiven, dan moeten we realistisch zijn", stelt Verdyck. "We weten dat we dan niet alle leerlingen naar school kunnen halen, omdat de schoolgebouwen daar onvoldoende capaciteit voor hebben." Ook naar volgend schooljaar toe houdt men daar rekening mee. "We moeten we nu al nadenken over hoe we ons onderwijs moeten organiseren mochten de veiligheidsmaatregelen behouden blijven", vindt Verdyck. "Daarbij kan alternerend leren op school en thuis een oplossing zijn. De groeispurt die we hebben doorgemaakt rond online onderwijs, moeten we verduurzamen. Dit is zelfs een pedagogische verrijking in normale omstandigheden, maar is zeker een belangrijk kanaal mochten we, omwille van de veiligheidsmaatregel van anderhalve meter afstand, niet alle leerlingen tegelijkertijd naar school kunnen laten komen." (Belga)