Eind juli draaide de Nationale Veiligheidsraad enkele versoepelingen van de coronamaatregelen terug nadat het aantal besmettingen weer was opgelopen. Ook voor de evenementensector had die beslissing negatieve gevolgen. Zo werd onder meer de maximale capaciteit voor evenementen binnen en buiten teruggeschroefd en verkleinde de sociale bubbel naar vijf mensen. De sector eist nu duidelijkheid en perspectief. "Coronaproof events zijn mogelijk. De eventsector heeft zich heel goed georganiseerd en voorbereid om toch begin juli aan de slag te kunnen. En na maanden onzekerheid en zeker nu verschillende andere sectoren weer aan de slag zijn, weliswaar vaak in een beperktere vorm, is de maat vol", klinkt het bij de organisatoren van de actie, enkele zaakvoerders van evenementenbedrijven. "Nog altijd is er geen duidelijkheid van hogerhand. Zo gaat expertise verloren, bedrijven gaan over kop en de sector stevent af op een stille dood." De sector had opgeroepen om de boodschap op sociale media te delen en bijvoorbeeld je profielfoto te veranderen in eentje met het symbool van de actie, een oranje kruis met 'sound of silence'. Volgens de organisatoren zijn er meer dan 80.000 mensen actief in de evenementensector en zijn er normaal gezien jaarlijks zo'n 70.000 evenementen in België. (Belga)

Eind juli draaide de Nationale Veiligheidsraad enkele versoepelingen van de coronamaatregelen terug nadat het aantal besmettingen weer was opgelopen. Ook voor de evenementensector had die beslissing negatieve gevolgen. Zo werd onder meer de maximale capaciteit voor evenementen binnen en buiten teruggeschroefd en verkleinde de sociale bubbel naar vijf mensen. De sector eist nu duidelijkheid en perspectief. "Coronaproof events zijn mogelijk. De eventsector heeft zich heel goed georganiseerd en voorbereid om toch begin juli aan de slag te kunnen. En na maanden onzekerheid en zeker nu verschillende andere sectoren weer aan de slag zijn, weliswaar vaak in een beperktere vorm, is de maat vol", klinkt het bij de organisatoren van de actie, enkele zaakvoerders van evenementenbedrijven. "Nog altijd is er geen duidelijkheid van hogerhand. Zo gaat expertise verloren, bedrijven gaan over kop en de sector stevent af op een stille dood." De sector had opgeroepen om de boodschap op sociale media te delen en bijvoorbeeld je profielfoto te veranderen in eentje met het symbool van de actie, een oranje kruis met 'sound of silence'. Volgens de organisatoren zijn er meer dan 80.000 mensen actief in de evenementensector en zijn er normaal gezien jaarlijks zo'n 70.000 evenementen in België. (Belga)