De kritiek vanuit het Brussels gewest op het nationaal inschrijvingssysteem is er al langer. Het aantal uitgenodigde personen dat een reservatie maakt voor het verkrijgen van een vaccin blijft zwak in Brussel, meldde Neven maandag nog. De procedure van het inschrijvingssysteem Doclr zou te omslachtig zijn. Zeker in Brussel, waar patiënten zelf kiezen op welke dag, tijdstip en in welk vaccinatiecentrum ze zich laten inenten. Inge Neven benadrukt dat het nieuwe platform het maken van een afspraak veel makkelijker en overzichtelijker moet maken. Door de huidige problemen raakt het Brusselse callcenter voor de vaccinaties overspoeld en wordt daar te veel tijd gestoken in het vastleggen van vaccinaties voor personen die problemen hebben met Doclr. Bovendien zijn er binnen de hoofdstedelijke context ook veel mensen die geen of niet goed Frans of Nederlands spreken. Volgens De Tijd moet woensdag al de knoop al worden doorgehakt welk bedrijf het IT-platform mag leveren. Een datum van lancering wordt nog niet vooropgesteld. (Belga)
nieuws
Coronavirus - Brussels gewest richt eigen platform op voor inschrijvingen vaccinaties
(Belga) De Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie heeft besloten om voor het vaccinatiebeleid van het Brussels gewest gedeeltelijk af te stappen van het federaal inschrijvingssysteem Doclr. De aanhoudende klachten en moeilijkheden om een afspraak voor vaccinatie vast te leggen moeten hierdoor verholpen worden. Dat schrijft de krant De Tijd dinsdagavond en wordt door Inge Neven, hoofd van de Brusselse gezondheidsinspectie, bevestigd aan Belga.
De kritiek vanuit het Brussels gewest op het nationaal inschrijvingssysteem is er al langer. Het aantal uitgenodigde personen dat een reservatie maakt voor het verkrijgen van een vaccin blijft zwak in Brussel, meldde Neven maandag nog. De procedure van het inschrijvingssysteem Doclr zou te omslachtig zijn. Zeker in Brussel, waar patiënten zelf kiezen op welke dag, tijdstip en in welk vaccinatiecentrum ze zich laten inenten. Inge Neven benadrukt dat het nieuwe platform het maken van een afspraak veel makkelijker en overzichtelijker moet maken. Door de huidige problemen raakt het Brusselse callcenter voor de vaccinaties overspoeld en wordt daar te veel tijd gestoken in het vastleggen van vaccinaties voor personen die problemen hebben met Doclr. Bovendien zijn er binnen de hoofdstedelijke context ook veel mensen die geen of niet goed Frans of Nederlands spreken. Volgens De Tijd moet woensdag al de knoop al worden doorgehakt welk bedrijf het IT-platform mag leveren. Een datum van lancering wordt nog niet vooropgesteld. (Belga)