Schepen voor Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) nuanceert: "Ik stel vast de de helft een verbetering ziet, de andere helft een verslechtering." De indruk dat Gent onbereikbaar zou zijn, "heeft te maken met het gekrakeel rond de invoering van het circulatieplan." N-VA - de grootste oppositiepartij in Gent - vraagt lagere parkeertarieven en een vereenvoudigd vergunningensysteem voor handelaren. "Maar de parkeertarieven zijn niet hoger dan die van Antwerpen", zegt Watteeuw. "We moeten mensen wel helpen om de juiste parkeergarages te kiezen, want die in het centrum zijn vaak duurder." "Gent heeft het imago van een stad die haar bezoekers niet langer welkom heet", aldus N-VA. Een beeld dat de schepen erkent. "De indruk dat Gent niet bereikbaar is, leeft sterk. De mensen zijn dat beu, ook handelaren. Het is tijd we samen opnieuw positief in beeld komen. Gent is bereikbaar, ook voor wie geen alternatief heeft voor de wagen." De schepen belooft pijnpunten bij sommige park&rides en bepaalde openbaarvervoerlijnen in samenspraak met Gentse ondernemers te verbeteren. "Sommigen hebben aangestuurd op een destructief debat rond het circulatieplan, dat heeft mensen afgeschrikt", aldus Watteeuw. Het Gentse stadsbestuur voorziet in zijn begroting van volgend jaar 250.000 euro voor een imagocampagne in de Gentse randgemeenten. (Belga)

Schepen voor Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) nuanceert: "Ik stel vast de de helft een verbetering ziet, de andere helft een verslechtering." De indruk dat Gent onbereikbaar zou zijn, "heeft te maken met het gekrakeel rond de invoering van het circulatieplan." N-VA - de grootste oppositiepartij in Gent - vraagt lagere parkeertarieven en een vereenvoudigd vergunningensysteem voor handelaren. "Maar de parkeertarieven zijn niet hoger dan die van Antwerpen", zegt Watteeuw. "We moeten mensen wel helpen om de juiste parkeergarages te kiezen, want die in het centrum zijn vaak duurder." "Gent heeft het imago van een stad die haar bezoekers niet langer welkom heet", aldus N-VA. Een beeld dat de schepen erkent. "De indruk dat Gent niet bereikbaar is, leeft sterk. De mensen zijn dat beu, ook handelaren. Het is tijd we samen opnieuw positief in beeld komen. Gent is bereikbaar, ook voor wie geen alternatief heeft voor de wagen." De schepen belooft pijnpunten bij sommige park&rides en bepaalde openbaarvervoerlijnen in samenspraak met Gentse ondernemers te verbeteren. "Sommigen hebben aangestuurd op een destructief debat rond het circulatieplan, dat heeft mensen afgeschrikt", aldus Watteeuw. Het Gentse stadsbestuur voorziet in zijn begroting van volgend jaar 250.000 euro voor een imagocampagne in de Gentse randgemeenten. (Belga)