Het circulatieplan, het belangrijkste onderdeel van het Gentse mobiliteitsplan, ging op 3 april van start. De binnenstad werd in zes sectoren rond een centraal voetgangersgebied onderverdeeld en doorgaand verkeer moet via de stadsring (R40). In 77 straten werd de rijrichting omgewisseld en verschillende 'knippen' verhinderen bestuurders van de ene naar de andere sector te rijden. De actie lokte 300 à 400 deelnemers. Er was even een incidentje toen enkele betogers probeerden de doortocht van twee bussen van De Lijn te verhinderen, maar de politie kon de rust terugbrengen zonder iemand op te pakken. Er klonk ook boegeroep toen de 1 mei-optocht van de socialisten aan het stadhuis passeerde. (Belga)

Het circulatieplan, het belangrijkste onderdeel van het Gentse mobiliteitsplan, ging op 3 april van start. De binnenstad werd in zes sectoren rond een centraal voetgangersgebied onderverdeeld en doorgaand verkeer moet via de stadsring (R40). In 77 straten werd de rijrichting omgewisseld en verschillende 'knippen' verhinderen bestuurders van de ene naar de andere sector te rijden. De actie lokte 300 à 400 deelnemers. Er was even een incidentje toen enkele betogers probeerden de doortocht van twee bussen van De Lijn te verhinderen, maar de politie kon de rust terugbrengen zonder iemand op te pakken. Er klonk ook boegeroep toen de 1 mei-optocht van de socialisten aan het stadhuis passeerde. (Belga)