Dat het nodig is om kinderen te sensibiliseren over de gevaren van het internet bewijzen de cijfers van CERT.be, het federale cyber emergency team, van oktober vorig jaar. Daaruit bleek onder meer dat 42,9 procent van de Belgische jongeren zijn wachtwoord deelt met vrienden. Daarom trekken vrijwilligers van Microsoft, Proximus en Child Focus dinsdag naar 135 scholen om ruim 8.200 leerlingen te sensibiliseren. De campagne bereikt daarmee ruim 2.000 leerlingen meer dan tijdens de actie naar aanleiding van Safer Internet Day vorig jaar. "De campagne groeit nog ieder jaar", zegt Chavatte. Microsoft staat er dan ook volledig achter. "Per jaar krijgt het personeel drie dagen om zich in te zetten voor dergelijke acties." Sinds 2010 wordt "Internet: Safe & Fun" al georganiseerd en trekken ongeveer 250 medewerkers van Microsoft, Proximus en Child Focus twee keer per jaar naar Belgische scholen. In totaal sensibiliseerden ze vorig jaar 14.000 kinderen in 700 scholen. (Belga)

Dat het nodig is om kinderen te sensibiliseren over de gevaren van het internet bewijzen de cijfers van CERT.be, het federale cyber emergency team, van oktober vorig jaar. Daaruit bleek onder meer dat 42,9 procent van de Belgische jongeren zijn wachtwoord deelt met vrienden. Daarom trekken vrijwilligers van Microsoft, Proximus en Child Focus dinsdag naar 135 scholen om ruim 8.200 leerlingen te sensibiliseren. De campagne bereikt daarmee ruim 2.000 leerlingen meer dan tijdens de actie naar aanleiding van Safer Internet Day vorig jaar. "De campagne groeit nog ieder jaar", zegt Chavatte. Microsoft staat er dan ook volledig achter. "Per jaar krijgt het personeel drie dagen om zich in te zetten voor dergelijke acties." Sinds 2010 wordt "Internet: Safe & Fun" al georganiseerd en trekken ongeveer 250 medewerkers van Microsoft, Proximus en Child Focus twee keer per jaar naar Belgische scholen. In totaal sensibiliseerden ze vorig jaar 14.000 kinderen in 700 scholen. (Belga)