Het aantal ritten bij de MIVB daalde tijdens de coronacrisis tot wel 90 procent en het aanbod werd een tijd sterk verminderd. Intussen is het normale aanbod terug, maar de reizigers blijven nog steeds voor een groot deel weg. Tegen het einde van het jaar mikt de MIVB opnieuw op 50 tot 60 procent van het normale rittenaantal. "We hebben hetzelfde meegemaakt in maart 2016 na de aanslagen. Natuurlijk zijn de effecten nu uitgebreider, want de impact is anders. Door de kwaliteit van het openbaar vervoer hoog te houden, zullen we hen proberen te overtuigen om terug te keren. We blijven essentieel, want we dragen bij aan de leefbaarheid van de stad", stelt de Meeûs. "We zullen wat geduld nodig hebben. Na de aanslagen heeft het zes tot twaalf maanden geduurd vooraleer de reizigers terugkwamen, nu zal het iets langer duren. Mogelijk 18 tot 24 maanden", verklaart de MIVB-CEO. Dat de coronacrisis een impact zal hebben, is zeker. Niet enkel op het vlak van reizigers en rittenaantal, maar ook op het vlak van inkomsten en investeringen. "We weten dat we geld zullen verliezen, maar zijn nog niet in staat om dat precies te becijferen. Op de bestaande werven hebben we een vertraging van twee à drie maanden, maar dat is enkel uitstel, en we komen stilaan weer op kruissnelheid", zegt de Meeûs tot slot. (Belga)

Het aantal ritten bij de MIVB daalde tijdens de coronacrisis tot wel 90 procent en het aanbod werd een tijd sterk verminderd. Intussen is het normale aanbod terug, maar de reizigers blijven nog steeds voor een groot deel weg. Tegen het einde van het jaar mikt de MIVB opnieuw op 50 tot 60 procent van het normale rittenaantal. "We hebben hetzelfde meegemaakt in maart 2016 na de aanslagen. Natuurlijk zijn de effecten nu uitgebreider, want de impact is anders. Door de kwaliteit van het openbaar vervoer hoog te houden, zullen we hen proberen te overtuigen om terug te keren. We blijven essentieel, want we dragen bij aan de leefbaarheid van de stad", stelt de Meeûs. "We zullen wat geduld nodig hebben. Na de aanslagen heeft het zes tot twaalf maanden geduurd vooraleer de reizigers terugkwamen, nu zal het iets langer duren. Mogelijk 18 tot 24 maanden", verklaart de MIVB-CEO. Dat de coronacrisis een impact zal hebben, is zeker. Niet enkel op het vlak van reizigers en rittenaantal, maar ook op het vlak van inkomsten en investeringen. "We weten dat we geld zullen verliezen, maar zijn nog niet in staat om dat precies te becijferen. Op de bestaande werven hebben we een vertraging van twee à drie maanden, maar dat is enkel uitstel, en we komen stilaan weer op kruissnelheid", zegt de Meeûs tot slot. (Belga)