De wijziging is ingegeven door de aanpassing van de telecomwetgeving. Bovendien zullen er dankzij het nieuwe nummer voortaan geen extra kosten meer in rekening worden gebracht. Met het oude nummer werd namelijk 30 eurocent per minuut aangerekend. "Extra betalen om te verhinderen dat criminelen met je gestolen bankkaart geld afhalen. Dat is de wereld op zijn kop", aldus minister van Telecom De Sutter die iedereen oproept vanaf nu het nieuwe nummer te gebruiken. Net als het oude nummer, is het nieuwe nummer de klok rond bereikbaar en dit zowel in het Nederlands, Frans als Engels. Ook vanuit het buitenland kan je naar Card Stop bellen. Om het nieuwe nummer bekend te maken bij het brede publiek komt er ook een campagne van Febelfin in samenwerking met de FOD Economie. Card Stop is een initiatief van de Belgische banken en dateert van 1993. Het initiatief is uniek in Europa en verwerkte vorig jaar 824.127 oproepen. De meeste oproepen komen van klanten die hun kaart hebben verloren (68 procent), maar ook in geval van oplichting via het internet (25 procent) of in geval van diefstal (8 procent) wordt Card Stop gecontacteerd. (Belga)

De wijziging is ingegeven door de aanpassing van de telecomwetgeving. Bovendien zullen er dankzij het nieuwe nummer voortaan geen extra kosten meer in rekening worden gebracht. Met het oude nummer werd namelijk 30 eurocent per minuut aangerekend. "Extra betalen om te verhinderen dat criminelen met je gestolen bankkaart geld afhalen. Dat is de wereld op zijn kop", aldus minister van Telecom De Sutter die iedereen oproept vanaf nu het nieuwe nummer te gebruiken. Net als het oude nummer, is het nieuwe nummer de klok rond bereikbaar en dit zowel in het Nederlands, Frans als Engels. Ook vanuit het buitenland kan je naar Card Stop bellen. Om het nieuwe nummer bekend te maken bij het brede publiek komt er ook een campagne van Febelfin in samenwerking met de FOD Economie. Card Stop is een initiatief van de Belgische banken en dateert van 1993. Het initiatief is uniek in Europa en verwerkte vorig jaar 824.127 oproepen. De meeste oproepen komen van klanten die hun kaart hebben verloren (68 procent), maar ook in geval van oplichting via het internet (25 procent) of in geval van diefstal (8 procent) wordt Card Stop gecontacteerd. (Belga)