Onder het motto #IKREDLEVENS worden de drie belangrijkste regels of 'checks' in de strijd tegen het coronavirus nog eens extra in de verf gezet: thuisblijven en regelmatig de handen wassen, enkel digitaal of telefonisch contact houden met ouderen en, voor wie toch echt naar buiten moet, anderhalve meter afstand houden, klinkt het in een persmededeling bij de start van de campagne. Voor de campagne wordt nauw samengewerkt met de Vlaamse media. Zo zal de boodschap breed worden verspreid via televisie, radio, magazines, kranten en internet. Daarnaast doet de overheid beroep op bekende personen en influencers. Zij moeten ervoor zorgen dat het belang van de drie regels bij alle Vlamingen goed doordringt. Elodie Ouedraogo, Dieter Coppens en An Lemmens zijn de gezichten van de campagne. "Als Vlaamse overheid roepen we de komende dagen, weken en maanden op tot burgerzin. (...) Als iedereen de richtlijnen strikt en correct naleeft, kunnen we samen deze crisis het hoofd bieden en kunnen we het coronavirus verslaan", legt Vlaams minister-president Jan Jambon uit. Hij benadrukt dat iedereen vandaag levens kan redden. "De boodschap is duidelijk: doe de 'check - check - check'." De campagne is meteen ook bedoeld als financieel duwtje in de rug voor de vele mediabedrijven die het moeilijk hebben als gevolg van wegvallende advertentie-inkomsten, vult Vlaams minister van Media, Benjamin Dalle, aan. "Onze journalisten en media staan vandaag mee in de frontlinie van de oorlog tegen het coronavirus. Ze brengen de klok rond kwaliteitsvolle duiding en nieuws over de verspreiding van het virus. Toch hebben ze het financieel ook moeilijk, ook zij worden geconfronteerd met zieken en geannuleerde reclamecampagnes", aldus Dalle. Hij doet daarom een oproep om in deze tijden van crisis niet alleen lokaal te kopen, maar ook lokaal te adverteren. (Belga)

Onder het motto #IKREDLEVENS worden de drie belangrijkste regels of 'checks' in de strijd tegen het coronavirus nog eens extra in de verf gezet: thuisblijven en regelmatig de handen wassen, enkel digitaal of telefonisch contact houden met ouderen en, voor wie toch echt naar buiten moet, anderhalve meter afstand houden, klinkt het in een persmededeling bij de start van de campagne. Voor de campagne wordt nauw samengewerkt met de Vlaamse media. Zo zal de boodschap breed worden verspreid via televisie, radio, magazines, kranten en internet. Daarnaast doet de overheid beroep op bekende personen en influencers. Zij moeten ervoor zorgen dat het belang van de drie regels bij alle Vlamingen goed doordringt. Elodie Ouedraogo, Dieter Coppens en An Lemmens zijn de gezichten van de campagne. "Als Vlaamse overheid roepen we de komende dagen, weken en maanden op tot burgerzin. (...) Als iedereen de richtlijnen strikt en correct naleeft, kunnen we samen deze crisis het hoofd bieden en kunnen we het coronavirus verslaan", legt Vlaams minister-president Jan Jambon uit. Hij benadrukt dat iedereen vandaag levens kan redden. "De boodschap is duidelijk: doe de 'check - check - check'." De campagne is meteen ook bedoeld als financieel duwtje in de rug voor de vele mediabedrijven die het moeilijk hebben als gevolg van wegvallende advertentie-inkomsten, vult Vlaams minister van Media, Benjamin Dalle, aan. "Onze journalisten en media staan vandaag mee in de frontlinie van de oorlog tegen het coronavirus. Ze brengen de klok rond kwaliteitsvolle duiding en nieuws over de verspreiding van het virus. Toch hebben ze het financieel ook moeilijk, ook zij worden geconfronteerd met zieken en geannuleerde reclamecampagnes", aldus Dalle. Hij doet daarom een oproep om in deze tijden van crisis niet alleen lokaal te kopen, maar ook lokaal te adverteren. (Belga)