In de 120 erkende dierenasielen in Vlaanderen wachten duizenden dieren op een nieuwe thuis. Tot nu toe had niet elk asiel een eigen website met een overzicht van dieren. De asielen die wél een website hadden, gebruikten allemaal een eigen systeem. Minister Weyts investeerde 30.000 euro in een online platform waar alle asielen informatie over hun dieren kunnen invoegen. Zo ontstaat er op de website www.adopteereendier.be één handig overzicht, waar alle geïnteresseerden in kunnen grasduinen. Je vindt er alle gegevens over de dieren die momenteel in een asiel verblijven, netjes geordend per provincie, soort, ras, leeftijd, enzovoort. Weyts lanceerde vandaag in de STACA-stelplaats van De Lijn in Kortenberg de campagne om de website bekend te maken bij het publiek. In een eerste golf komen er affiches van 10 vierkante meter op bussen van De Lijn. Later komen de affiches ook op de trams in Antwerpen en Gent. Er zullen ook kleinere raamstickers op de voertuigen van De Lijn verschijnen. Eerder waren er al advertenties in onder andere Dag Allemaal, Metro, Story en Libelle. De campagne informeert de Vlamingen ook over de vele voordelen van een asieldier. Zo zijn katten uit het asiel altijd al gesteriliseerd, zodat je als baasje die kost kan uitsparen. (Belga)

In de 120 erkende dierenasielen in Vlaanderen wachten duizenden dieren op een nieuwe thuis. Tot nu toe had niet elk asiel een eigen website met een overzicht van dieren. De asielen die wél een website hadden, gebruikten allemaal een eigen systeem. Minister Weyts investeerde 30.000 euro in een online platform waar alle asielen informatie over hun dieren kunnen invoegen. Zo ontstaat er op de website www.adopteereendier.be één handig overzicht, waar alle geïnteresseerden in kunnen grasduinen. Je vindt er alle gegevens over de dieren die momenteel in een asiel verblijven, netjes geordend per provincie, soort, ras, leeftijd, enzovoort. Weyts lanceerde vandaag in de STACA-stelplaats van De Lijn in Kortenberg de campagne om de website bekend te maken bij het publiek. In een eerste golf komen er affiches van 10 vierkante meter op bussen van De Lijn. Later komen de affiches ook op de trams in Antwerpen en Gent. Er zullen ook kleinere raamstickers op de voertuigen van De Lijn verschijnen. Eerder waren er al advertenties in onder andere Dag Allemaal, Metro, Story en Libelle. De campagne informeert de Vlamingen ook over de vele voordelen van een asieldier. Zo zijn katten uit het asiel altijd al gesteriliseerd, zodat je als baasje die kost kan uitsparen. (Belga)