De gerichte campagne zal drie jaar lopen en de troeven van Brugge, Gent, Antwerpen, Mechelen en Leuven internationaal in de kijker zetten, zegt Demir. Ze trekt er 3 miljoen euro voor uit, afkomstig uit de relancepot van de regering. In een eerste fase wordt gemikt op de buurlanden, later in de zomer zal Toerisme Vlaanderen ook in de Spaanse en Italiaanse vijver vissen. Vorige maand was er al een campagne via sociale media, waarbij buitenlandse influencers werden ingeschakeld. Deze maand starten advertentiecampagnes in grote kranten in de buurlanden, vooral gericht op reputatieversterking. Vanaf eind juni zullen internationale toeristen actief worden gelokt. Daarvoor zette Toerisme Vlaanderen een samenwerking op met boekingsplatform Expedia. Ook met de spoorwegmaatschappijen NS, Thalys en Deutsche Bahn zijn er samenwerkingen. Vanaf oktober zullen de kunststeden ook als congresbestemming in de kijker worden gezet. Toerisme Vlaanderen liet midden mei onderzoeken of mensen in de belangrijkste Europese herkomstmarkten weer willen reizen na de coronacrisis. Het aandeel dat zegt niet te zullen reizen varieert van amper 4 procent bij de Italianen tot 19 procent bij de Britten. In de andere bevraagde markten zit dat er ergens tussenin. De reishonger is veel groter dan vorig jaar en zelfs iets groter dan in 2019, zo blijkt. In de belangrijkste herkomstmarkt voor Vlaanderen, Nederland, neemt de zin om in eigen land te blijven volgens de onderzoeksresultaten duidelijk af. Elf procent van de Nederlanders geeft aan een trip naar Vlaanderen te zien zitten. Bij de Fransen is dat 6 procent. Ook dat zijn veel hogere cijfers dan in de zomer van vorig jaar, luidt het. (Belga)

De gerichte campagne zal drie jaar lopen en de troeven van Brugge, Gent, Antwerpen, Mechelen en Leuven internationaal in de kijker zetten, zegt Demir. Ze trekt er 3 miljoen euro voor uit, afkomstig uit de relancepot van de regering. In een eerste fase wordt gemikt op de buurlanden, later in de zomer zal Toerisme Vlaanderen ook in de Spaanse en Italiaanse vijver vissen. Vorige maand was er al een campagne via sociale media, waarbij buitenlandse influencers werden ingeschakeld. Deze maand starten advertentiecampagnes in grote kranten in de buurlanden, vooral gericht op reputatieversterking. Vanaf eind juni zullen internationale toeristen actief worden gelokt. Daarvoor zette Toerisme Vlaanderen een samenwerking op met boekingsplatform Expedia. Ook met de spoorwegmaatschappijen NS, Thalys en Deutsche Bahn zijn er samenwerkingen. Vanaf oktober zullen de kunststeden ook als congresbestemming in de kijker worden gezet. Toerisme Vlaanderen liet midden mei onderzoeken of mensen in de belangrijkste Europese herkomstmarkten weer willen reizen na de coronacrisis. Het aandeel dat zegt niet te zullen reizen varieert van amper 4 procent bij de Italianen tot 19 procent bij de Britten. In de andere bevraagde markten zit dat er ergens tussenin. De reishonger is veel groter dan vorig jaar en zelfs iets groter dan in 2019, zo blijkt. In de belangrijkste herkomstmarkt voor Vlaanderen, Nederland, neemt de zin om in eigen land te blijven volgens de onderzoeksresultaten duidelijk af. Elf procent van de Nederlanders geeft aan een trip naar Vlaanderen te zien zitten. Bij de Fransen is dat 6 procent. Ook dat zijn veel hogere cijfers dan in de zomer van vorig jaar, luidt het. (Belga)