"In het buitengewoon onderwijs wordt de ratio van de leerjaren verlaten", zei Weyts. "Dat heeft te maken met de specifieke noden en behoeften van die kinderen." De scholen zullen zelf een risico-analyse uitvoeren en bekijken hoe ze de veiligheid kunnen garanderen. Op basis daarvan moeten ze inschatten hoeveel leerlingen ze kunnen ontvangen. "Ze moeten dan bekijken welke leerlingen worden uitgenodigd op school. Niet op grond van leeftijd, maar op grond van de zorg- en leernoden", aldus Weyts. (Belga)

"In het buitengewoon onderwijs wordt de ratio van de leerjaren verlaten", zei Weyts. "Dat heeft te maken met de specifieke noden en behoeften van die kinderen." De scholen zullen zelf een risico-analyse uitvoeren en bekijken hoe ze de veiligheid kunnen garanderen. Op basis daarvan moeten ze inschatten hoeveel leerlingen ze kunnen ontvangen. "Ze moeten dan bekijken welke leerlingen worden uitgenodigd op school. Niet op grond van leeftijd, maar op grond van de zorg- en leernoden", aldus Weyts. (Belga)