Frequente gebruikers van de Brusselse metro hebben in de afgelopen maanden de M7 ongetwijfeld al zien rijden, maar tot nog toe waren de ramen volledig bestickerd. Sinds september 2020 werden er testen uitgevoerd zonder pendelaars. Vanaf vandaag mogen de reizigers wel opstappen. Op de lijn 1, tussen Weststation en Stokkel, rijdt de nieuwe M7 als extra voertuig tussen de andere metromodellen. In de loop van de maand juli zullen vier andere M7's hem geleidelijk vervoegen. Vanaf september 2021 wordt het nieuwe metrostel echt opgenomen in de dienstregeling van lijn 1. De nieuwe M7 wordt gekenmerkt door zijn moderne interieur, multifunctionele ruimten voor mensen met beperkte mobiliteit, kinderwagens en fietsen, een verhoogde veiligheid bij het in- en uitstappen en een sterk ventilatiesysteem voor meer frisse lucht in het reizigerscompartiment. In totaal heeft de MIVB 43 nieuwe M7-voertuigen besteld binnen een raamovereenkomst van 12 jaar die in 2016 werd afgesloten. Tegen het vierde trimester 2022 zullen de 22 exemplaren van de eerste bestelling allemaal geleverd en in dienst op het net met reizigers zijn. Dankzij de komst van de nieuwe metrostellen zullen de doorkomsttijden op alle lijnen dalen en zal het aantal bijkomende plaatsen per uur en per richting met enkele duizenden stijgen. (Belga)

Frequente gebruikers van de Brusselse metro hebben in de afgelopen maanden de M7 ongetwijfeld al zien rijden, maar tot nog toe waren de ramen volledig bestickerd. Sinds september 2020 werden er testen uitgevoerd zonder pendelaars. Vanaf vandaag mogen de reizigers wel opstappen. Op de lijn 1, tussen Weststation en Stokkel, rijdt de nieuwe M7 als extra voertuig tussen de andere metromodellen. In de loop van de maand juli zullen vier andere M7's hem geleidelijk vervoegen. Vanaf september 2021 wordt het nieuwe metrostel echt opgenomen in de dienstregeling van lijn 1. De nieuwe M7 wordt gekenmerkt door zijn moderne interieur, multifunctionele ruimten voor mensen met beperkte mobiliteit, kinderwagens en fietsen, een verhoogde veiligheid bij het in- en uitstappen en een sterk ventilatiesysteem voor meer frisse lucht in het reizigerscompartiment. In totaal heeft de MIVB 43 nieuwe M7-voertuigen besteld binnen een raamovereenkomst van 12 jaar die in 2016 werd afgesloten. Tegen het vierde trimester 2022 zullen de 22 exemplaren van de eerste bestelling allemaal geleverd en in dienst op het net met reizigers zijn. Dankzij de komst van de nieuwe metrostellen zullen de doorkomsttijden op alle lijnen dalen en zal het aantal bijkomende plaatsen per uur en per richting met enkele duizenden stijgen. (Belga)