Een eerste versie van het mobiliteitsplan lekte begin mei reeds uit en stuitte toen op kritiek van zowel meerderheid als oppositie. Het plan dat nu is goedgekeurd, heeft betrekking op bedrijven met meer dan 100 werknemers en een vloot van minstens 10 wagens. Vanaf 2018 zullen deze bedrijven verplicht zijn hun werknemers drie opties voor te stellen: een klassieke bedrijfswagen, een goedkopere wagen gekoppeld aan een fiets of een vervoerbewijs, of een 'mobiliteitspakket'. Dat laatste zal voordelen kunnen bevatten als abonnementen op deelwagens of deelfietsen, taxicheques, enz. De bedrijven hebben nu een kleine maand de tijd - tot 30 juni - om hun mobiliteitsnoden op te maken. Vervolgens zullen ze binnen de zes maanden een actieplan op basis van de nieuwe regels moeten opstellen, aldus L'Echo. (Belga)

Een eerste versie van het mobiliteitsplan lekte begin mei reeds uit en stuitte toen op kritiek van zowel meerderheid als oppositie. Het plan dat nu is goedgekeurd, heeft betrekking op bedrijven met meer dan 100 werknemers en een vloot van minstens 10 wagens. Vanaf 2018 zullen deze bedrijven verplicht zijn hun werknemers drie opties voor te stellen: een klassieke bedrijfswagen, een goedkopere wagen gekoppeld aan een fiets of een vervoerbewijs, of een 'mobiliteitspakket'. Dat laatste zal voordelen kunnen bevatten als abonnementen op deelwagens of deelfietsen, taxicheques, enz. De bedrijven hebben nu een kleine maand de tijd - tot 30 juni - om hun mobiliteitsnoden op te maken. Vervolgens zullen ze binnen de zes maanden een actieplan op basis van de nieuwe regels moeten opstellen, aldus L'Echo. (Belga)