Bus 71 vervoert dagelijks meer dan 12.000 passagiers in beide richtingen. In theorie komt er om de vijf minuten een bus voorbij, maar door het drukke verkeer, het gebrek aan ruimte en het hoge aantal passagiers is een ritje met die bus geen cadeau. Vooral in de Elsensesteenweg, een belangrijke winkelstraat, zorgt dat voor veel problemen. Daarom komt er een tramlijn van bijna zes kilometer tussen haltes Delta en Naamsepoort. De werken starten in 2015 en twee jaar laten zou tram 71 moeten rondrijden. De totale kostprijs van het project bedraagt ruim 54 miljoen euro. De site van Tour & Taxis is momenteel enkel bereikbaar met de bus. Tegen 2020 zou ze ook bereikbaar zijn met een nieuwe tramlijn, die tussen Bockstael en het Noordstation wordt aangelegd. Via de nieuwe Picardbrug zal de tram het kanaal oversteken. De brug wordt gebouwd in 2015, de andere werken moeten starten in 2018. Het totale project met de brug kost 41 miljoen euro. Voor de verbinding tussen beide trajecten, van het Noordstation tot de Naamsepoort, zal MIVB de mogelijke tracés onderzoeken. (Belga)

Bus 71 vervoert dagelijks meer dan 12.000 passagiers in beide richtingen. In theorie komt er om de vijf minuten een bus voorbij, maar door het drukke verkeer, het gebrek aan ruimte en het hoge aantal passagiers is een ritje met die bus geen cadeau. Vooral in de Elsensesteenweg, een belangrijke winkelstraat, zorgt dat voor veel problemen. Daarom komt er een tramlijn van bijna zes kilometer tussen haltes Delta en Naamsepoort. De werken starten in 2015 en twee jaar laten zou tram 71 moeten rondrijden. De totale kostprijs van het project bedraagt ruim 54 miljoen euro. De site van Tour & Taxis is momenteel enkel bereikbaar met de bus. Tegen 2020 zou ze ook bereikbaar zijn met een nieuwe tramlijn, die tussen Bockstael en het Noordstation wordt aangelegd. Via de nieuwe Picardbrug zal de tram het kanaal oversteken. De brug wordt gebouwd in 2015, de andere werken moeten starten in 2018. Het totale project met de brug kost 41 miljoen euro. Voor de verbinding tussen beide trajecten, van het Noordstation tot de Naamsepoort, zal MIVB de mogelijke tracés onderzoeken. (Belga)