Begin deze maand berichtte de krant De Tijd al dat de toekomst van de nieuwe parkings in het Brusselse stadscentrum erg onzeker oogde, omdat er slechts drie kandidaten uit de privésector geïnteresseerd zouden zijn in de uitbating van de parkings. Bovendien zouden cijfers van Interparking aantonen dat de parkings mogelijk niet vol raken. Op de gemeenteraad bevestigde schepen van Mobiliteit, Openbare Werken & Wagenpark, Els Ampe aan vraagsteller Bart Dhondt (Groen) dat er vier kandidaten zijn voor de uitbating van de nieuwe ondergrondse parkings, die deel uitmaken van het circulatieplan. "Wie de kandidaten zijn? Dat ga ik niet zeggen, want we zitten volop in de negotiatieronde. Het is in het belang van de Brusselaars dat die info niet vrijgegeven wordt. Van zodra er concrete informatie is, zullen we die bekend maken", aldus Ampe. (Belga)

Begin deze maand berichtte de krant De Tijd al dat de toekomst van de nieuwe parkings in het Brusselse stadscentrum erg onzeker oogde, omdat er slechts drie kandidaten uit de privésector geïnteresseerd zouden zijn in de uitbating van de parkings. Bovendien zouden cijfers van Interparking aantonen dat de parkings mogelijk niet vol raken. Op de gemeenteraad bevestigde schepen van Mobiliteit, Openbare Werken & Wagenpark, Els Ampe aan vraagsteller Bart Dhondt (Groen) dat er vier kandidaten zijn voor de uitbating van de nieuwe ondergrondse parkings, die deel uitmaken van het circulatieplan. "Wie de kandidaten zijn? Dat ga ik niet zeggen, want we zitten volop in de negotiatieronde. Het is in het belang van de Brusselaars dat die info niet vrijgegeven wordt. Van zodra er concrete informatie is, zullen we die bekend maken", aldus Ampe. (Belga)