Brussels Airlines heeft vanwege de coronapandemie haar vluchten opgeschort van 21 maart tot en met 19 april. Klanten die een ticket hadden gekocht voor een vlucht die werd afgelast, kunnen tot 31 augustus beslissen wat ze met dat ticket doen. Ze kunnen een terugbetaling vragen, maar Brussels Airlines roept de klanten op om gebruik te maken van de mogelijkheid om hun reis kosteloos om te boeken naar een ander moment, ten laatste op 30 april 2021. Indien de nieuwe reisdatum ten laatste op 31 december 2020 start, krijgen klanten ook nog eens een eenmalige korting van 50 euro. Omdat klanten nog enkele maanden de tijd hebben om te beslissen wat ze met hun boeking doen, kan Brussels Airlines nog niet zeggen of veel klanten ervoor kiezen om om te boeken. "Het lijkt erop dat klanten afwachten hoe de situatie verloopt en wachten op hoe ons vluchtschema er in de toekomst zal uitzien", zegt woordvoerster Maaike Andries. De callcenters geven voorlopig voorrang aan mensen die hun vlucht willen omboeken. Wie een terugbetaling aanvraagt, zal mogelijk dan ook langer moeten wachten op zijn geld. De korting van 50 euro geldt trouwens ook voor boekingen bij Lufthansa, het moederbedrijf van Brussels Airlines, en bij de andere dochterbedrijven van Lufthansa Swiss en Austrian Airlines. (Belga)

Brussels Airlines heeft vanwege de coronapandemie haar vluchten opgeschort van 21 maart tot en met 19 april. Klanten die een ticket hadden gekocht voor een vlucht die werd afgelast, kunnen tot 31 augustus beslissen wat ze met dat ticket doen. Ze kunnen een terugbetaling vragen, maar Brussels Airlines roept de klanten op om gebruik te maken van de mogelijkheid om hun reis kosteloos om te boeken naar een ander moment, ten laatste op 30 april 2021. Indien de nieuwe reisdatum ten laatste op 31 december 2020 start, krijgen klanten ook nog eens een eenmalige korting van 50 euro. Omdat klanten nog enkele maanden de tijd hebben om te beslissen wat ze met hun boeking doen, kan Brussels Airlines nog niet zeggen of veel klanten ervoor kiezen om om te boeken. "Het lijkt erop dat klanten afwachten hoe de situatie verloopt en wachten op hoe ons vluchtschema er in de toekomst zal uitzien", zegt woordvoerster Maaike Andries. De callcenters geven voorlopig voorrang aan mensen die hun vlucht willen omboeken. Wie een terugbetaling aanvraagt, zal mogelijk dan ook langer moeten wachten op zijn geld. De korting van 50 euro geldt trouwens ook voor boekingen bij Lufthansa, het moederbedrijf van Brussels Airlines, en bij de andere dochterbedrijven van Lufthansa Swiss en Austrian Airlines. (Belga)