Het rapport besluit dat de journalist, Martin Bashir, vervalste bankafschriften gebruikte om goodwill te creëren bij Diana. Uit de vervalsingen moest blijken dat mensen waren betaald om informatie over haar door te spelen. Het onderzoek wijst ook met de vinger naar toenmalige leidinggevenden van de BBC, omdat ze Bashirs methodes toegedekt hadden. De Londense politie besliste in maart nog om geen onderzoek te openen, maar liet vrijdag weten dat ze "elk nieuw belangwekkend bewijs" zal onderzoeken. Minister van Justitie Robert Buckland zei op Sky News dat het rapport "enkele zeer ernstige vragen oproept". "Een verontschuldiging is een begin, maar ik denk niet dat dat voldoende is." Ook Diana's zonen, William en Harry, uitten al zware kritiek op de openbare omroep. Het interview heeft "een wezenlijke bijdrage" geleverd "om de relatie van mijn ouders slechter te maken" en heeft sindsdien "ontelbare anderen gekwetst", reageerde William in een videoboodschap. Wat de 38-jarige prins droevig stemt, is dat de BBC geen degelijk onderzoek was gestart na de eerste klachten in 1995. "Dan had mijn moeder geweten dat ze bedrogen was". Prins Harry maakte de media verantwoordelijk voor de dood van zijn moeder in 1997. "Het domino-effect van een cultuur van uitbuiting en onethische praktijken heeft uiteindelijk mijn moeder het leven gekost", stelde hij in een statement. De 36-jarige Harry is bezorgd dat deze praktijken "nog steeds wijdverspreid" zijn. Het interview, dat bekeken werd door bijna 23 miljoen Britten, sloeg destijds in als een bom. In dat interview deed Diana de beroemd geworden uitspraak dat er drie mensen in haar huwelijk met prins Charles zaten, waarmee ze verder ook nog op Charles' minnares Camilla Parker-Bowles doelde. Ze zei toen ook dat ze er zelf een verhouding op nahield. (Belga)

Het rapport besluit dat de journalist, Martin Bashir, vervalste bankafschriften gebruikte om goodwill te creëren bij Diana. Uit de vervalsingen moest blijken dat mensen waren betaald om informatie over haar door te spelen. Het onderzoek wijst ook met de vinger naar toenmalige leidinggevenden van de BBC, omdat ze Bashirs methodes toegedekt hadden. De Londense politie besliste in maart nog om geen onderzoek te openen, maar liet vrijdag weten dat ze "elk nieuw belangwekkend bewijs" zal onderzoeken. Minister van Justitie Robert Buckland zei op Sky News dat het rapport "enkele zeer ernstige vragen oproept". "Een verontschuldiging is een begin, maar ik denk niet dat dat voldoende is." Ook Diana's zonen, William en Harry, uitten al zware kritiek op de openbare omroep. Het interview heeft "een wezenlijke bijdrage" geleverd "om de relatie van mijn ouders slechter te maken" en heeft sindsdien "ontelbare anderen gekwetst", reageerde William in een videoboodschap. Wat de 38-jarige prins droevig stemt, is dat de BBC geen degelijk onderzoek was gestart na de eerste klachten in 1995. "Dan had mijn moeder geweten dat ze bedrogen was". Prins Harry maakte de media verantwoordelijk voor de dood van zijn moeder in 1997. "Het domino-effect van een cultuur van uitbuiting en onethische praktijken heeft uiteindelijk mijn moeder het leven gekost", stelde hij in een statement. De 36-jarige Harry is bezorgd dat deze praktijken "nog steeds wijdverspreid" zijn. Het interview, dat bekeken werd door bijna 23 miljoen Britten, sloeg destijds in als een bom. In dat interview deed Diana de beroemd geworden uitspraak dat er drie mensen in haar huwelijk met prins Charles zaten, waarmee ze verder ook nog op Charles' minnares Camilla Parker-Bowles doelde. Ze zei toen ook dat ze er zelf een verhouding op nahield. (Belga)