"De maatregel dringt de luchtvervuiling terug", zegt Bienstman. "Hij reduceert broeikasgasemissies met miljoenen tonnen in 2030 en is goed voor de Belgische economie. Maar we willen dat alle nieuwe bedrijfswagens al emissievrij zijn in 2023. Over twee jaar zal er al een ruim aanbod zijn van betaalbare elektrische voertuigen met een bereik van meer dan 350 kilometer op een volle batterij. De maatregel moet samengaan met de onmiddellijke stopzetting van terugbetaling van brandstofkosten voor privéverplaatsingen." Eerder vandaag had De Tijd geschreven dat de zeven partijen die samen een Vivaldi-regering willen vormen het erover eens zijn om nieuwe bedrijfswagens tegen 2026 broeikasvrij te maken. (Belga)

"De maatregel dringt de luchtvervuiling terug", zegt Bienstman. "Hij reduceert broeikasgasemissies met miljoenen tonnen in 2030 en is goed voor de Belgische economie. Maar we willen dat alle nieuwe bedrijfswagens al emissievrij zijn in 2023. Over twee jaar zal er al een ruim aanbod zijn van betaalbare elektrische voertuigen met een bereik van meer dan 350 kilometer op een volle batterij. De maatregel moet samengaan met de onmiddellijke stopzetting van terugbetaling van brandstofkosten voor privéverplaatsingen." Eerder vandaag had De Tijd geschreven dat de zeven partijen die samen een Vivaldi-regering willen vormen het erover eens zijn om nieuwe bedrijfswagens tegen 2026 broeikasvrij te maken. (Belga)