De binnenlandse reizigerstreinen hebben in september gereden met een stiptheid van 90,9 procent. Dat wil zeggen dat bijna 91 procent van de treinen op schema reden, of met maximaal zes minuten vertraging op hun bestemming aankwamen. De voorbije septembermaand is daarmee de op één na beste sinds 2015. Enkel vorig jaar - tijdens de coronacrisis - reden de treinen stipter: toen kwam het stiptheidscijfer op 92,6. Het percentage afgeschafte treinen is in vergelijking met september vorig jaar wel gestegen. In september 2020 werd 1,9 procent van de treinen afgeschaft, afgelopen maand was dat 2,4 procent. In totaal werden 2.007 treinen gedeeltelijk afgeschaft, d.w.z. beperkt tot een gedeelte van hun reisweg; 666 treinen zijn helemaal niet vertrokken. Een tweetal factoren ligt aan de basis van die stijging. Enerzijds waren, vooral in Wallonië, de gevolgen van de overstromingen nog voelbaar. Door herstellingswerken werden nog steeds veel treinen afgeschaft, omdat vaak slechts de helft van de sporen klaar waren voor gebruik. Anderzijds waren er ook veel incidenten met spoorlopers en persoonsongevallen, die een enorme impact hadden op het treinverkeer. (Belga)

De binnenlandse reizigerstreinen hebben in september gereden met een stiptheid van 90,9 procent. Dat wil zeggen dat bijna 91 procent van de treinen op schema reden, of met maximaal zes minuten vertraging op hun bestemming aankwamen. De voorbije septembermaand is daarmee de op één na beste sinds 2015. Enkel vorig jaar - tijdens de coronacrisis - reden de treinen stipter: toen kwam het stiptheidscijfer op 92,6. Het percentage afgeschafte treinen is in vergelijking met september vorig jaar wel gestegen. In september 2020 werd 1,9 procent van de treinen afgeschaft, afgelopen maand was dat 2,4 procent. In totaal werden 2.007 treinen gedeeltelijk afgeschaft, d.w.z. beperkt tot een gedeelte van hun reisweg; 666 treinen zijn helemaal niet vertrokken. Een tweetal factoren ligt aan de basis van die stijging. Enerzijds waren, vooral in Wallonië, de gevolgen van de overstromingen nog voelbaar. Door herstellingswerken werden nog steeds veel treinen afgeschaft, omdat vaak slechts de helft van de sporen klaar waren voor gebruik. Anderzijds waren er ook veel incidenten met spoorlopers en persoonsongevallen, die een enorme impact hadden op het treinverkeer. (Belga)