Inclusief de abonnees van de recent verworven Nederlandse NDC-mediagroep telt Mediahuis nu 1,7 miljoen abonnees. Een derde van de abonnementen bij de groep is digitaal, vaak gecombineerd met de papieren weekendkrant. In België kende Het Nieuwsblad de grootste stijging in het aantal digitale abonnees (+63%). Bij De Standaard was er een stijging met 43%, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen waren goed voor een stijging met respectievelijk 37 en 30%. Het totale aantal abonnees, print en digitaal, nam met 6% toe. De websites van de kranten werden vorig jaar elke dag door meer dan 1,6 miljoen mensen bezocht. Meer dan 300.000 gebruikers raadpleegden de newsapps (+57%). De omzet van Mediahuis bedroeg in 2020 990,5 miljoen euro, 132,6 miljoen meer dan een jaar eerder. De groei wordt verklaard door INM dat in 2020 een volledig jaar werd opgenomen, de toevoeging van Saint-Paul Luxembourg vanaf mei en NDC mediagroep vanaf december. De advertentieomzet van de nieuws- en andere media is door de coronacrisis dan weer afgenomen, afhankelijk van het merk en de markt met 10% tot 20%. "Maar dankzij de succesvolle verkoop van digitale abonnementen en de sterke groei van e-commerce kon de groep een deel van dit omzetverlies compenseren", klinkt het. Het operationeel resultaat steeg met 56 miljoen euro tot 121,9 miljoen, de nettowinst steeg van 14,7 naar 58,6 miljoen. Door de toename van de vrije cashflow en de opbrengst uit de verkoop van overtollig vastgoed in Amsterdam, kon de groep zijn de nettoschuld verder afbouwen tot 66 miljoen. (Belga)

Inclusief de abonnees van de recent verworven Nederlandse NDC-mediagroep telt Mediahuis nu 1,7 miljoen abonnees. Een derde van de abonnementen bij de groep is digitaal, vaak gecombineerd met de papieren weekendkrant. In België kende Het Nieuwsblad de grootste stijging in het aantal digitale abonnees (+63%). Bij De Standaard was er een stijging met 43%, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen waren goed voor een stijging met respectievelijk 37 en 30%. Het totale aantal abonnees, print en digitaal, nam met 6% toe. De websites van de kranten werden vorig jaar elke dag door meer dan 1,6 miljoen mensen bezocht. Meer dan 300.000 gebruikers raadpleegden de newsapps (+57%). De omzet van Mediahuis bedroeg in 2020 990,5 miljoen euro, 132,6 miljoen meer dan een jaar eerder. De groei wordt verklaard door INM dat in 2020 een volledig jaar werd opgenomen, de toevoeging van Saint-Paul Luxembourg vanaf mei en NDC mediagroep vanaf december. De advertentieomzet van de nieuws- en andere media is door de coronacrisis dan weer afgenomen, afhankelijk van het merk en de markt met 10% tot 20%. "Maar dankzij de succesvolle verkoop van digitale abonnementen en de sterke groei van e-commerce kon de groep een deel van dit omzetverlies compenseren", klinkt het. Het operationeel resultaat steeg met 56 miljoen euro tot 121,9 miljoen, de nettowinst steeg van 14,7 naar 58,6 miljoen. Door de toename van de vrije cashflow en de opbrengst uit de verkoop van overtollig vastgoed in Amsterdam, kon de groep zijn de nettoschuld verder afbouwen tot 66 miljoen. (Belga)