"Het promotiebezoek van Spielberg aan Brussel kostte 133.000 euro per uur. Gelukkig bleef hij maar drie uur!", aldus Decloux. De cijfers werden echter niet bevestigd door Patrick Bontinck, directeur van de toerismedienst VisitBrussel. "De komst van Spielberg heeft het Gewest niets gekost", verzekert hij. "De regisseur is naar hier gekomen voor de promotie van de film, maar we hebben hem daar niet voor betaald." Het geld dat Brussel besteed heeft, was bedoeld voor andere zaken in verband met evenement. "Zo hebben we tussen de 150.000 en 200.000 euro betaald voor installaties op het Brouckèreplein en voor het organiseren van de parade met oldtimers", aldus Bontinck. Hij benadrukt dat zo'n media-evenement gewoonlijk tussen de drie en vier miljoen euro kost. (VAD)

"Het promotiebezoek van Spielberg aan Brussel kostte 133.000 euro per uur. Gelukkig bleef hij maar drie uur!", aldus Decloux. De cijfers werden echter niet bevestigd door Patrick Bontinck, directeur van de toerismedienst VisitBrussel. "De komst van Spielberg heeft het Gewest niets gekost", verzekert hij. "De regisseur is naar hier gekomen voor de promotie van de film, maar we hebben hem daar niet voor betaald." Het geld dat Brussel besteed heeft, was bedoeld voor andere zaken in verband met evenement. "Zo hebben we tussen de 150.000 en 200.000 euro betaald voor installaties op het Brouckèreplein en voor het organiseren van de parade met oldtimers", aldus Bontinck. Hij benadrukt dat zo'n media-evenement gewoonlijk tussen de drie en vier miljoen euro kost. (VAD)