Aan dek bevinden zich nog ongeveer 1100 containers, enkele daarvan met gevaarlijke stoffen. Bijna 90 containers zijn vorige week in zee gevallen, slechts 25 ervan zijn tot nu toe terecht. Er werden tot vandaag 166 containers van boord gehaald. Om zeker te zijn van betaling voor de risicovolle berging maakt de gespecialiseerde Nederlandse firma volgens mediaberichten aanspraak op 80 procent van de waarde van de lading. Het in Liberia geregistreerde schip was op 5 oktober 22 kilometer voor de kust van Tauranga in het noorden van Nieuw-Zeeland op het rif gelopen. Door de averij vloeide ruim 360 ton zware olie in de Stille Oceaan. Dat veroorzaakte de tot nog toe grootste milieuramp voor Nieuw-Zeeland. (LRT)

Aan dek bevinden zich nog ongeveer 1100 containers, enkele daarvan met gevaarlijke stoffen. Bijna 90 containers zijn vorige week in zee gevallen, slechts 25 ervan zijn tot nu toe terecht. Er werden tot vandaag 166 containers van boord gehaald. Om zeker te zijn van betaling voor de risicovolle berging maakt de gespecialiseerde Nederlandse firma volgens mediaberichten aanspraak op 80 procent van de waarde van de lading. Het in Liberia geregistreerde schip was op 5 oktober 22 kilometer voor de kust van Tauranga in het noorden van Nieuw-Zeeland op het rif gelopen. Door de averij vloeide ruim 360 ton zware olie in de Stille Oceaan. Dat veroorzaakte de tot nog toe grootste milieuramp voor Nieuw-Zeeland. (LRT)