The Park opende in juni 2018 de deuren in Antwerpen. Twee jaar later zijn er ook vestigingen in Gent, Hasselt, Kortrijk, Brussel en Blankenberge. De voorbije twee jaar kregen de VR-hallen in België 120.000 mensen over de vloer. De zevende en achtste vestiging openden dinsdag de deuren in Breda en Eindhoven. Nederlandse bezoekers kunnen er rondlopen in grote ruimtes opgedeeld in speelvelden van gemiddeld 100m². Met een VR-bril op de neus en een met sensoren uitgeruste rugzak met minicomputer kunnen ze verschillende virtuele games spelen. "The Park biedt mensen een team-ervaring die op de grens tussen het fysieke en digitale leven zit", legt Philippe De Schutter, CEO van The Park, uit. "De spelers zijn zelf fysiek betrokken in het spel en hun keuzes zijn bepalend voor de uitkomst. Daardoor is de ervaring ook erg persoonlijk. Een computerspel in real life dus. Met The Park willen we het grote publiek laten kennismaken met de toekomst van entertainment." De games die bezoekers kunnen spelen, ontwikkelt The Park zelf. Ze zijn toegankelijk voor alle leeftijdsgroepen. Verschillende ervan zijn gebaseerd op Belgische tv-formats, zoals "De Mol" en "De Dag". (Belga)

The Park opende in juni 2018 de deuren in Antwerpen. Twee jaar later zijn er ook vestigingen in Gent, Hasselt, Kortrijk, Brussel en Blankenberge. De voorbije twee jaar kregen de VR-hallen in België 120.000 mensen over de vloer. De zevende en achtste vestiging openden dinsdag de deuren in Breda en Eindhoven. Nederlandse bezoekers kunnen er rondlopen in grote ruimtes opgedeeld in speelvelden van gemiddeld 100m². Met een VR-bril op de neus en een met sensoren uitgeruste rugzak met minicomputer kunnen ze verschillende virtuele games spelen. "The Park biedt mensen een team-ervaring die op de grens tussen het fysieke en digitale leven zit", legt Philippe De Schutter, CEO van The Park, uit. "De spelers zijn zelf fysiek betrokken in het spel en hun keuzes zijn bepalend voor de uitkomst. Daardoor is de ervaring ook erg persoonlijk. Een computerspel in real life dus. Met The Park willen we het grote publiek laten kennismaken met de toekomst van entertainment." De games die bezoekers kunnen spelen, ontwikkelt The Park zelf. Ze zijn toegankelijk voor alle leeftijdsgroepen. Verschillende ervan zijn gebaseerd op Belgische tv-formats, zoals "De Mol" en "De Dag". (Belga)