Tijdens de lockdown zijn veel Belgen noodgedwongen beginnen telewerken en videobellen: 61 procent spendeerde meer tijd online in de crisisperiode, zo blijkt uit het onderzoek. Contact houden met anderen, doen we vooral via WhatsApp (61 procent) en Facebook Messenger (55 procent). Zestien procent is ook meer online gaan daten, vooral mannen (22 procent). Daarnaast zochten we ook meer informatie: zes op de tien respondenten in het onderzoek lazen meer online kranten. De helft van de Belgen zocht tips over voeding, gezondheid en sport. Een op de vijf luisterde tijdens de lockdown vaker naar podcasts. Ook de hobby's gingen digitaal. Vier op de tien speelde meer videogames dan voor de lockdown. Ook muziekstreaming, online quizzen en sporten met tv- of app-begeleiding wonnen aan populariteit. Vier op de tien heeft het gevoel dat ze tijdens de lockdown te veel tijd voor een scherm hebben doorgebracht. Maar anderzijds denkt 40 procent nu beter mee te zijn met de nieuwe digitale mogelijkheden. Meer dan zeven op de tien Belgen verwachten dan ook de nieuwe digitale gewoontes te zullen aanhouden in de toekomst. (Belga)

Tijdens de lockdown zijn veel Belgen noodgedwongen beginnen telewerken en videobellen: 61 procent spendeerde meer tijd online in de crisisperiode, zo blijkt uit het onderzoek. Contact houden met anderen, doen we vooral via WhatsApp (61 procent) en Facebook Messenger (55 procent). Zestien procent is ook meer online gaan daten, vooral mannen (22 procent). Daarnaast zochten we ook meer informatie: zes op de tien respondenten in het onderzoek lazen meer online kranten. De helft van de Belgen zocht tips over voeding, gezondheid en sport. Een op de vijf luisterde tijdens de lockdown vaker naar podcasts. Ook de hobby's gingen digitaal. Vier op de tien speelde meer videogames dan voor de lockdown. Ook muziekstreaming, online quizzen en sporten met tv- of app-begeleiding wonnen aan populariteit. Vier op de tien heeft het gevoel dat ze tijdens de lockdown te veel tijd voor een scherm hebben doorgebracht. Maar anderzijds denkt 40 procent nu beter mee te zijn met de nieuwe digitale mogelijkheden. Meer dan zeven op de tien Belgen verwachten dan ook de nieuwe digitale gewoontes te zullen aanhouden in de toekomst. (Belga)