Musk wees er ook op dat er op de weg geen rijstrookmarkering was aangebracht, waardoor de standaardversie van het zelfbesturingssysteem niet geactiveerd kan worden. Het bedrijf reageert daarmee voor het eerst op het incident. Maandag raakte bekend dat in de Amerikaanse staat Texas bij een ongeval met een vermoedelijk zelfrijdende wagen van het merk Tesla twee mensen om het leven kwamen. Een politiewoordvoerder verklaarde nadien dat de eerste bevindingen erop wezen dat het ene slachtoffer vooraan op de passagierstoel had plaatsgenomen terwijl het andere slachtoffer achteraan in de auto zat, toen de wagen in een bocht plots van de weg afweek en tegen een boom knalde. De auto brandde volledig uit. Het blijft daarmee gissen naar de oorzaak van het ongeval aangezien de politie "voor bijna 99,9 procent zeker is" dat er op het moment van het ongeval niemand aan het stuur zat. Er wordt verder onderzoek naar de zaak gedaan door onder andere de verkeersdienst National Transportation Safety Board (NTSB). De crash leidde onmiddellijk tot een nieuwe discussie over de veiligheid van de zogenaamde autopilootfunctie van Tesla. In het verleden doken op het internet vaak video's op waarop te zien is dat bestuurders van een Tesla hun stuur geruime tijd loslaten of gewoonweg niet achter het stuur zitten. Het bedrijf zelf heeft al geregeld benadrukt dat er nog altijd iemand met de handen aan het stuur moet zitten om te kunnen ingrijpen wanneer nodig. (Belga)

Musk wees er ook op dat er op de weg geen rijstrookmarkering was aangebracht, waardoor de standaardversie van het zelfbesturingssysteem niet geactiveerd kan worden. Het bedrijf reageert daarmee voor het eerst op het incident. Maandag raakte bekend dat in de Amerikaanse staat Texas bij een ongeval met een vermoedelijk zelfrijdende wagen van het merk Tesla twee mensen om het leven kwamen. Een politiewoordvoerder verklaarde nadien dat de eerste bevindingen erop wezen dat het ene slachtoffer vooraan op de passagierstoel had plaatsgenomen terwijl het andere slachtoffer achteraan in de auto zat, toen de wagen in een bocht plots van de weg afweek en tegen een boom knalde. De auto brandde volledig uit. Het blijft daarmee gissen naar de oorzaak van het ongeval aangezien de politie "voor bijna 99,9 procent zeker is" dat er op het moment van het ongeval niemand aan het stuur zat. Er wordt verder onderzoek naar de zaak gedaan door onder andere de verkeersdienst National Transportation Safety Board (NTSB). De crash leidde onmiddellijk tot een nieuwe discussie over de veiligheid van de zogenaamde autopilootfunctie van Tesla. In het verleden doken op het internet vaak video's op waarop te zien is dat bestuurders van een Tesla hun stuur geruime tijd loslaten of gewoonweg niet achter het stuur zitten. Het bedrijf zelf heeft al geregeld benadrukt dat er nog altijd iemand met de handen aan het stuur moet zitten om te kunnen ingrijpen wanneer nodig. (Belga)