Bij Air France wil de directie 6.560 van de 41.000 banen (voltijdse equivalenten) schrappen. Bij Hop! zijn 1.020 van de 2.420 banen bedreigd, zo werd meegedeeld aan de vakbondsvertegenwoordigers binnen de luchtvaartgroep. Het bedrijf bevestigde die cijfers. Een groot deel van de banen zou verdwijnen via pensioneringen en niet vervangingen. Bij Air France mikt het bedrijf zo op 3.500 te schrappen banen, bij Hop! zijn er dat 820. De directie wijst erop dat gedurende drie maanden de activiteiten en omzet met 95 procent gedaald zijn. Op het hoogtepunt van de crisis was er een dagelijks verlies van 15 miljoen euro. Om Air France-KLM door de crisis te loodsen heeft de Franse regering eerder 7 miljard euro aan steun toegezegd via leningen en garantstellingen. (Belga)

Bij Air France wil de directie 6.560 van de 41.000 banen (voltijdse equivalenten) schrappen. Bij Hop! zijn 1.020 van de 2.420 banen bedreigd, zo werd meegedeeld aan de vakbondsvertegenwoordigers binnen de luchtvaartgroep. Het bedrijf bevestigde die cijfers. Een groot deel van de banen zou verdwijnen via pensioneringen en niet vervangingen. Bij Air France mikt het bedrijf zo op 3.500 te schrappen banen, bij Hop! zijn er dat 820. De directie wijst erop dat gedurende drie maanden de activiteiten en omzet met 95 procent gedaald zijn. Op het hoogtepunt van de crisis was er een dagelijks verlies van 15 miljoen euro. Om Air France-KLM door de crisis te loodsen heeft de Franse regering eerder 7 miljard euro aan steun toegezegd via leningen en garantstellingen. (Belga)