Coulson nam in januari 2007 ontslag als hoofdredacteur van de krant toen een journalist ervan tot vier maanden cel werd veroordeeld wegens onwettige telefoontap. In juni van datzelfde jaar werd Coulson woordvoerder van de Tories, om in mei 2010 woordvoerder van de Conservatieve premier David Cameron te worden. In januari jl moest hij daar opstappen omwille van het afluisterschandaal. Tot eind 2007 bleef Coulson honderdduizenden ponden ontvangen van News International, de tak van het imperium van Murdoch waaraan de Britse kranten hangen. Nog volgens de BBC genoot hij drie jaar lang nog meerdere voordelen zoals een ziekteverzekering. News International had ermee ingestemd Coulson als schadevergoeding bij zijn vertrek alles te betalen wat in zijn contract van twee jaar was voorzien. Die vergoedingen werden maandelijks uitgekeerd, aldus de Britse openbare omroep. Een woordvoerder van de Tories verzekerde dat hoge verantwoordelijken van de partij geen weten hadden van de ontslagvergoedingen voor Coulson. News International zei "geen persoonlijke financiële regelingen te becommentariëren". News of the World wordt ervan verdacht tot 4.000 mensen te hebben laten afluisteren, onder wie ook leden van de koninklijke familie en andere Bekende Britten. (LEE)

Coulson nam in januari 2007 ontslag als hoofdredacteur van de krant toen een journalist ervan tot vier maanden cel werd veroordeeld wegens onwettige telefoontap. In juni van datzelfde jaar werd Coulson woordvoerder van de Tories, om in mei 2010 woordvoerder van de Conservatieve premier David Cameron te worden. In januari jl moest hij daar opstappen omwille van het afluisterschandaal. Tot eind 2007 bleef Coulson honderdduizenden ponden ontvangen van News International, de tak van het imperium van Murdoch waaraan de Britse kranten hangen. Nog volgens de BBC genoot hij drie jaar lang nog meerdere voordelen zoals een ziekteverzekering. News International had ermee ingestemd Coulson als schadevergoeding bij zijn vertrek alles te betalen wat in zijn contract van twee jaar was voorzien. Die vergoedingen werden maandelijks uitgekeerd, aldus de Britse openbare omroep. Een woordvoerder van de Tories verzekerde dat hoge verantwoordelijken van de partij geen weten hadden van de ontslagvergoedingen voor Coulson. News International zei "geen persoonlijke financiële regelingen te becommentariëren". News of the World wordt ervan verdacht tot 4.000 mensen te hebben laten afluisteren, onder wie ook leden van de koninklijke familie en andere Bekende Britten. (LEE)