"De Corvus J heeft slechts kleinschalige schade overgehouden aan de scheepsbotsing. De bemanning van het schip bestaat uit 12 mensen. Geen daarvan is gewond geraakt", is alles wat Stefan Jüngerhans, één van de directeuren van de rederij, voorlopig wilde zeggen. De cargo was onderweg van Schotland naar Antwerpen. Het in 2003 opgeleverde schip vaart onder Cypriotische vlag, is 135 meter lang en weegt ruim 6000 ton. Rederij Jüngerhans is een meer dan 120 jaar oude rederij uit het Duitse Haren aan de rivier de Ems, net over de Nederlandse grens bij Emmen. De vloot bestaat uit 50 schepen en de rederij heeft ongeveer 700 werknemers in dienst. Volgens de Nederlandse krant De Telegraaf had de Nederlandse visserskotter OD-6 Zeldenrust uit Ouddorp als eerste de noodoproepen van de Baltic Ace ontvangen. De vissersboot was vlakbij de plaats van de aanvaring en is door de kustwacht naar de precieze ongevalsplaats geleid. Tegenover de krant vertelde bemanningslid René Sperling van het vissersschip dat de reddingsoperatie "heel snel" op gang was gekomen. "Wij troffen geen drenkelingen aan, alleen wrakhout, lege reddingsvesten, lege vlotten", aldus de visser. (HANS BLOMVLIET)

"De Corvus J heeft slechts kleinschalige schade overgehouden aan de scheepsbotsing. De bemanning van het schip bestaat uit 12 mensen. Geen daarvan is gewond geraakt", is alles wat Stefan Jüngerhans, één van de directeuren van de rederij, voorlopig wilde zeggen. De cargo was onderweg van Schotland naar Antwerpen. Het in 2003 opgeleverde schip vaart onder Cypriotische vlag, is 135 meter lang en weegt ruim 6000 ton. Rederij Jüngerhans is een meer dan 120 jaar oude rederij uit het Duitse Haren aan de rivier de Ems, net over de Nederlandse grens bij Emmen. De vloot bestaat uit 50 schepen en de rederij heeft ongeveer 700 werknemers in dienst. Volgens de Nederlandse krant De Telegraaf had de Nederlandse visserskotter OD-6 Zeldenrust uit Ouddorp als eerste de noodoproepen van de Baltic Ace ontvangen. De vissersboot was vlakbij de plaats van de aanvaring en is door de kustwacht naar de precieze ongevalsplaats geleid. Tegenover de krant vertelde bemanningslid René Sperling van het vissersschip dat de reddingsoperatie "heel snel" op gang was gekomen. "Wij troffen geen drenkelingen aan, alleen wrakhout, lege reddingsvesten, lege vlotten", aldus de visser. (HANS BLOMVLIET)