Sinds januari 2019 hebben dieselvoertuigen met Euro 2-norm en benzineauto's met Euro 1-norm geen toegang meer tot de lage-emissiezone (LEZ) van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. De eerste boetes zijn in april 2019 verzonden. Deze beperkingen hebben geleid tot een duidelijke vermindering van de uitstoot van verontreinigende stoffen die schadelijk zijn voor de gezondheid, aldus Leefmilieu Brussel. Dat herinnert eraan dat vervuilende emissies van motoren verantwoordelijk zijn voor 75.000 vroegtijdige sterfgevallen per jaar. Om ervoor te zorgen dat het Brussels gewest tegen 2050 de milieudoelstellingen haalt, probeert Leefmilieu Brussel ook gebouwen beter te isoleren, de consument bewust te maken van energieverbruik en bedrijven te ondersteunen. (Belga)

Sinds januari 2019 hebben dieselvoertuigen met Euro 2-norm en benzineauto's met Euro 1-norm geen toegang meer tot de lage-emissiezone (LEZ) van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. De eerste boetes zijn in april 2019 verzonden. Deze beperkingen hebben geleid tot een duidelijke vermindering van de uitstoot van verontreinigende stoffen die schadelijk zijn voor de gezondheid, aldus Leefmilieu Brussel. Dat herinnert eraan dat vervuilende emissies van motoren verantwoordelijk zijn voor 75.000 vroegtijdige sterfgevallen per jaar. Om ervoor te zorgen dat het Brussels gewest tegen 2050 de milieudoelstellingen haalt, probeert Leefmilieu Brussel ook gebouwen beter te isoleren, de consument bewust te maken van energieverbruik en bedrijven te ondersteunen. (Belga)