Een mogelijke verklaring is het aantal regendagen, stelt Velo Antwerpen. Dat lag vorig jaar iets hoger dan in 2014. "Op regenachtige dagen wordt er minder gebruikgemaakt van onze diensten", luidt het. "Vijftien regendagen verschil lijkt misschien weinig, maar als je ziet hoeveel ritten er dagelijks gebeuren (gemiddeld 9.654 per dag), wordt dat toch een aanzienlijk verschil." Velo Antwerpen stelt ook een sterke groei vast van het aantal dag- en weekpassen. Mogelijk maken meer toeristen van de deelfietsen gebruik. De jaarcijfers leveren nog enkele leuke vaststellingen op: een kwart van de ritten vindt plaats tussen 16 en 19 uur; en een kwart van de ruim 34.000 jaarkaarten is al sinds 2011 in gebruik. (Belga)

Een mogelijke verklaring is het aantal regendagen, stelt Velo Antwerpen. Dat lag vorig jaar iets hoger dan in 2014. "Op regenachtige dagen wordt er minder gebruikgemaakt van onze diensten", luidt het. "Vijftien regendagen verschil lijkt misschien weinig, maar als je ziet hoeveel ritten er dagelijks gebeuren (gemiddeld 9.654 per dag), wordt dat toch een aanzienlijk verschil." Velo Antwerpen stelt ook een sterke groei vast van het aantal dag- en weekpassen. Mogelijk maken meer toeristen van de deelfietsen gebruik. De jaarcijfers leveren nog enkele leuke vaststellingen op: een kwart van de ritten vindt plaats tussen 16 en 19 uur; en een kwart van de ruim 34.000 jaarkaarten is al sinds 2011 in gebruik. (Belga)