Door de verhoogde instroom van vluchtelingen is er ook een logische stijging van het aantal anderstalige leerlingen in het Vlaamse onderwijs. Voor die anderstalige nieuwkomers heeft het onderwijs een systeem van onthaalonderwijs (OKAN). Uit tellingen blijkt nu dat het aantal OKAN-leerlingen tussen oktober 2015 en februari 2016 gestegen is van 2.526 naar 4.112, of een stijging met 63 procent. De Meyer: "Een toename met 63 procent op enkele maanden is natuurlijk fors, maar dat betekent niet dat ons onderwijs dat niet aankan. In het geheel van het kleuter- en leerplichtonderwijs met zijn 1,14 miljoen leerlingen blijft het aandeel van OKAN kleiner dan een half procent, met een groei van 0,22 procent naar 0,36 procent". (Belga)

Door de verhoogde instroom van vluchtelingen is er ook een logische stijging van het aantal anderstalige leerlingen in het Vlaamse onderwijs. Voor die anderstalige nieuwkomers heeft het onderwijs een systeem van onthaalonderwijs (OKAN). Uit tellingen blijkt nu dat het aantal OKAN-leerlingen tussen oktober 2015 en februari 2016 gestegen is van 2.526 naar 4.112, of een stijging met 63 procent. De Meyer: "Een toename met 63 procent op enkele maanden is natuurlijk fors, maar dat betekent niet dat ons onderwijs dat niet aankan. In het geheel van het kleuter- en leerplichtonderwijs met zijn 1,14 miljoen leerlingen blijft het aandeel van OKAN kleiner dan een half procent, met een groei van 0,22 procent naar 0,36 procent". (Belga)