Ombudsman Philippe Touwaide neemt een zekere ontmoediging waar bij de omwonenden. "De sterke vermindering van het aantal klachten zou kunnen te wijten zijn aan de vermoeidheid van de mensen, want sinds 2014 is er niets ondernomen. In meer dan vijf jaar is er geen verbetering doorgevoerd. Het resultaat is dat burgers gedemotiveerd raken, omdat ze geen vooruitgang merken, en ervan uitgaan dat klagen tot niets dient." Een andere verklaring volgens Touwaide is een proactieve communicatie vanuit de ombudsdienst. En ook het baangebruik speelt mee, zegt hij. "Hoe meer de gebruikelijke banen gebruikt worden (25L en vooral 25R), hoe minder we klachten krijgen. Het gebruik van alternatieve banen leidt dikwijls tot klachten, vragen en betwistingen." (Belga)

Ombudsman Philippe Touwaide neemt een zekere ontmoediging waar bij de omwonenden. "De sterke vermindering van het aantal klachten zou kunnen te wijten zijn aan de vermoeidheid van de mensen, want sinds 2014 is er niets ondernomen. In meer dan vijf jaar is er geen verbetering doorgevoerd. Het resultaat is dat burgers gedemotiveerd raken, omdat ze geen vooruitgang merken, en ervan uitgaan dat klagen tot niets dient." Een andere verklaring volgens Touwaide is een proactieve communicatie vanuit de ombudsdienst. En ook het baangebruik speelt mee, zegt hij. "Hoe meer de gebruikelijke banen gebruikt worden (25L en vooral 25R), hoe minder we klachten krijgen. Het gebruik van alternatieve banen leidt dikwijls tot klachten, vragen en betwistingen." (Belga)