"We zien nog altijd een daling van de omzetcijfers. Er is dit jaar al een verbetering ten opzichte van 2017, maar we hebben nog veel tijd nodig om op het normale niveau te geraken", aldus Huylebroeck. De taxichauffeurs die de luchthaven aandoen, kunnen twee jaar na de aanslagen nog niet stoppen voor de ingang van de luchthaventerminal. Ze zijn aangewezen op een parking grenzend aan Brussels Airport. "Het is vooral de situatie van de bereikbaarheid van de luchthaven die herbekeken moet worden. Die is van vitaal belang voor de taxisector. Vorig jaar was er een record van vertrekken, maar dat voelen wij niet", verklaart Huylebroeck. Het toerisme in de hoofdstad is weer op niveau, maar de Brusselse taxisector ziet nog andere problemen. "De situatie van de Brusselse taxi's blijft moeilijk, zeker gezien de stijging van voertuigen die voor het platform Uber rijden. Zij mogen zomaar klanten afpakken", zegt Marc Delire, CEO van Autolux en voorzitter van taxifederatie GTL. Het taxiplan van Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (sp.a) moet dit probleem verhelpen, maar blijft op veel tegenstand botsen. "Er is geen enkele discussie mogelijk. Noch met de minister, noch met Brussels Airport", vindt ook Huylebroeck. (Belga)

"We zien nog altijd een daling van de omzetcijfers. Er is dit jaar al een verbetering ten opzichte van 2017, maar we hebben nog veel tijd nodig om op het normale niveau te geraken", aldus Huylebroeck. De taxichauffeurs die de luchthaven aandoen, kunnen twee jaar na de aanslagen nog niet stoppen voor de ingang van de luchthaventerminal. Ze zijn aangewezen op een parking grenzend aan Brussels Airport. "Het is vooral de situatie van de bereikbaarheid van de luchthaven die herbekeken moet worden. Die is van vitaal belang voor de taxisector. Vorig jaar was er een record van vertrekken, maar dat voelen wij niet", verklaart Huylebroeck. Het toerisme in de hoofdstad is weer op niveau, maar de Brusselse taxisector ziet nog andere problemen. "De situatie van de Brusselse taxi's blijft moeilijk, zeker gezien de stijging van voertuigen die voor het platform Uber rijden. Zij mogen zomaar klanten afpakken", zegt Marc Delire, CEO van Autolux en voorzitter van taxifederatie GTL. Het taxiplan van Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (sp.a) moet dit probleem verhelpen, maar blijft op veel tegenstand botsen. "Er is geen enkele discussie mogelijk. Noch met de minister, noch met Brussels Airport", vindt ook Huylebroeck. (Belga)