"Omdat de raamregel voor treinen naar de kust nog geldt, zaten er echt wel te veel passagiers op de trein", legt Temmerman uit. "Dus heeft de treinbegeleider in Sint-Truiden er de veiligheidsmensen van Securail bijgeroepen, die op hun beurt de politie hebben verwittigd." Steve provost , de korpschef van de politie zone Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken legt aan HLN uit dat de bijstand louter logistiek was. "We werden op de hoogte gebracht van het feit dat er een trein was stilgelegd", zegt hij. "Vervolgens moesten we de studenten van de wagons plukken en voor hen zou er later een nieuwe trein komen. Omdat het niet onze beslissing was ter plaatse te komen, hebben we ook geen boetes uitgedeeld." Het ging grotendeels om studenten op weg naar hun kot in Leuven. De trein heeft uiteindelijk ongeveer vijftig minuten stilgestaan. Net voor 21 uur kon hij weer vertrekken. De NMBS zette een extra trein in, zodat iedereen op zijn of haar bestemming kon geraken. (Belga)

"Omdat de raamregel voor treinen naar de kust nog geldt, zaten er echt wel te veel passagiers op de trein", legt Temmerman uit. "Dus heeft de treinbegeleider in Sint-Truiden er de veiligheidsmensen van Securail bijgeroepen, die op hun beurt de politie hebben verwittigd." Steve provost , de korpschef van de politie zone Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken legt aan HLN uit dat de bijstand louter logistiek was. "We werden op de hoogte gebracht van het feit dat er een trein was stilgelegd", zegt hij. "Vervolgens moesten we de studenten van de wagons plukken en voor hen zou er later een nieuwe trein komen. Omdat het niet onze beslissing was ter plaatse te komen, hebben we ook geen boetes uitgedeeld." Het ging grotendeels om studenten op weg naar hun kot in Leuven. De trein heeft uiteindelijk ongeveer vijftig minuten stilgestaan. Net voor 21 uur kon hij weer vertrekken. De NMBS zette een extra trein in, zodat iedereen op zijn of haar bestemming kon geraken. (Belga)