"RESOC Gent en rondom Gent" is een subregionaal overleg tussen sociale partners en lokale besturen om een grotere sociaaleconomische vooruitgang te boeken. Volgens RESOC-voorzitter Sofie Bracke (Open Vld) zorgen de zeventien acties voor een vlottere mobiliteit ook voor een beter sociaaleconomisch beleid in de regio. "Openbaar vervoer bijvoorbeeld, is één van de randvoorwaarden in tewerkstelling", aldus Bracke. "De haven, met 30.000 werknemers, is enkel te bereiken met de auto, met de fiets kan je het ook proberen, maar erg veilig is het niet." RESOC vraagt onder meer om werk te maken van de uitvoering van de "Mobiliteitsvisie 2020" en het "Pegasusplan Oost-Vlaanderen" en wijst op de historische achterstand van de ontwikkeling van het openbaar vervoer in Oost-Vlaanderen. Verwijzend naar de besparingsronde bij De Lijn, vragen de besturen nog voor de zomervakantie overleg met Crevits. Wat de NMBS betreft, wordt onder meer ook het behoud van het vormingsstation Gent-Zeehaven gevraagd. Er wordt voorts ook aandacht gevraagd voor weginfrastructuur, inspraak rond het vrachtroutenetwerk en vrachtwagenparkings en acties voor meer co- en multimodaal transport. (COR 207)

"RESOC Gent en rondom Gent" is een subregionaal overleg tussen sociale partners en lokale besturen om een grotere sociaaleconomische vooruitgang te boeken. Volgens RESOC-voorzitter Sofie Bracke (Open Vld) zorgen de zeventien acties voor een vlottere mobiliteit ook voor een beter sociaaleconomisch beleid in de regio. "Openbaar vervoer bijvoorbeeld, is één van de randvoorwaarden in tewerkstelling", aldus Bracke. "De haven, met 30.000 werknemers, is enkel te bereiken met de auto, met de fiets kan je het ook proberen, maar erg veilig is het niet." RESOC vraagt onder meer om werk te maken van de uitvoering van de "Mobiliteitsvisie 2020" en het "Pegasusplan Oost-Vlaanderen" en wijst op de historische achterstand van de ontwikkeling van het openbaar vervoer in Oost-Vlaanderen. Verwijzend naar de besparingsronde bij De Lijn, vragen de besturen nog voor de zomervakantie overleg met Crevits. Wat de NMBS betreft, wordt onder meer ook het behoud van het vormingsstation Gent-Zeehaven gevraagd. Er wordt voorts ook aandacht gevraagd voor weginfrastructuur, inspraak rond het vrachtroutenetwerk en vrachtwagenparkings en acties voor meer co- en multimodaal transport. (COR 207)