Er is beterschap, maar het coronavirus heeft wel nog altijd een impact op de campagne, zegt 11.11.11-directeur Els Hertogen. Ze verwacht dat de inkomsten uit fysieke activiteiten, zoals verkoop aan winkels, eetfestijnen, fuiven en allerlei sportactiviteiten, nog niet op hetzelfde peil zullen liggen als voor de coronapandemie. Maar dat wordt gecompenseerd door online giften van mensen. Die braken vorig jaar helemaal door en blijken ook nu nog populair. "Die dynamiek maakt dat ons streefcijfer van 1,2 miljoen euro aan inkomsten tijdens de campagneweken realistisch blijft", aldus Hertogen. De voorbije weken voerden 20.000 vrijwilligers van 11.11.11 fysiek campagne in de straten. Dat gebeurde met het thema "investeer in een betere wereld". De vrijwilligers deelden onder meer nagemaakte geldbriefjes uit met daarin bloemzaadjes. De acties voor 11.11.11 lopen nog door. Een eindbalans wordt traditioneel pas aan het einde van het jaar opgemaakt. (Belga)

Er is beterschap, maar het coronavirus heeft wel nog altijd een impact op de campagne, zegt 11.11.11-directeur Els Hertogen. Ze verwacht dat de inkomsten uit fysieke activiteiten, zoals verkoop aan winkels, eetfestijnen, fuiven en allerlei sportactiviteiten, nog niet op hetzelfde peil zullen liggen als voor de coronapandemie. Maar dat wordt gecompenseerd door online giften van mensen. Die braken vorig jaar helemaal door en blijken ook nu nog populair. "Die dynamiek maakt dat ons streefcijfer van 1,2 miljoen euro aan inkomsten tijdens de campagneweken realistisch blijft", aldus Hertogen. De voorbije weken voerden 20.000 vrijwilligers van 11.11.11 fysiek campagne in de straten. Dat gebeurde met het thema "investeer in een betere wereld". De vrijwilligers deelden onder meer nagemaakte geldbriefjes uit met daarin bloemzaadjes. De acties voor 11.11.11 lopen nog door. Een eindbalans wordt traditioneel pas aan het einde van het jaar opgemaakt. (Belga)