Winst en verlies voor Duitse premiummerken

13/11/18 om 08:45 - Bijgewerkt om 16:00

Wat moet een mens daarvan denken? In september en oktober eindigde BMW telkens op de eerste plaats wat betreft het aantal inschrijvingen van nieuwe personenwagens in ons land. Een premiummerk dat de volumemerken aftroeft, totaal onverwacht is dat niet. Over een periode van meer dan tien jaar hebben de premiummerken hun marktaandeel in ons land fors vergroot. In het geval van Porsche en Jaguar met 300 procent.

Het gaat goed met de premiummerken, op het eerste zicht tenminste. Nooit eerder hebben ze meer wagens geproduceerd en meer winst gemaakt. Nemen we de evolutie van de inschrijvingen van nieuwe personenwagens in ons land onder de loep, zien we dat de Duitse premiummerken hun marktaandeel in ons land sinds 2005 fors hebben vergroot: van 4,9 naar 6,1 % voor Audi, van 4,2 naar 6,8 % voor Mercedes en van 5,1 naar 7,7 % voor BMW.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners