In het kader van de 100e verjaardag van het merk besliste Mitsubishi Motors North America om deze mijlpaal op een originele manier te vieren. Samen met de bekende tuner West Coast Customs werd namelijk een project opgestart om de wagen waarmee het allemaal begon voor het Japanse automerk - het Model A - opnieuw te construeren. Maar dan wel met moderne ingrediënten. De look van de originele Mitsu uit 1917 werd behouden, maar onderhuids ligt het platform van een Outlander Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV) verscholen.

"We zijn blij deel uit te maken van de eeuwelingen, wat niet veel bedrijven kunnen zeggen! Het Model A legde de basis voor een wereldwijde expansie en is daarom erg speciaal voor Mitsubishi. We kijken al uit naar het eerste ritje in deze remake.", verklaarde Francine Harsini, senior director marketing MMNA.

In 1917 was de Mitsubishi Model A de eerste wagen die het logo met de drie diamanten droeg. Het idee om de link te leggen met een modern platform sloeg onmiddellijk aan bij Mitsubishi, waarop zij West Coast Customs uit Burbank, Californië, het groenlicht gaven om met dit project van start te gaan. Deze Amerikaanse tuner werd bekend door de tv-uitzending "Pimp My Ride" op de Amerikaanse zender MTV en geniet van een sterke reputatie door zijn kwaliteitsvolle realisaties.(Belga)

In het kader van de 100e verjaardag van het merk besliste Mitsubishi Motors North America om deze mijlpaal op een originele manier te vieren. Samen met de bekende tuner West Coast Customs werd namelijk een project opgestart om de wagen waarmee het allemaal begon voor het Japanse automerk - het Model A - opnieuw te construeren. Maar dan wel met moderne ingrediënten. De look van de originele Mitsu uit 1917 werd behouden, maar onderhuids ligt het platform van een Outlander Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV) verscholen."We zijn blij deel uit te maken van de eeuwelingen, wat niet veel bedrijven kunnen zeggen! Het Model A legde de basis voor een wereldwijde expansie en is daarom erg speciaal voor Mitsubishi. We kijken al uit naar het eerste ritje in deze remake.", verklaarde Francine Harsini, senior director marketing MMNA.In 1917 was de Mitsubishi Model A de eerste wagen die het logo met de drie diamanten droeg. Het idee om de link te leggen met een modern platform sloeg onmiddellijk aan bij Mitsubishi, waarop zij West Coast Customs uit Burbank, Californië, het groenlicht gaven om met dit project van start te gaan. Deze Amerikaanse tuner werd bekend door de tv-uitzending "Pimp My Ride" op de Amerikaanse zender MTV en geniet van een sterke reputatie door zijn kwaliteitsvolle realisaties.(Belga)