Volkswagen zal haar B-segment auto immers uitrusten met led lichtunits, ook vooraan, al zal de klant daar wellicht voor moeten bijbetalen. Wat opvalt, is de vrij strakke vormgeving met de scherp afgelijnde plooien in het koetswerk. VW heeft verschillende details bij de grotere Golf geleend zoals de chroomstrip die de koplampen met elkaar verbindt. Onder de motorkap mogen we ons verwachten aan de éénliter benzinemotor. Die zal beschikbaar zijn zonder turbo (65 en 75 pk) en mét turbo. Die TSI-versie werd overigens al in diverse andere producten uit de groep gelepeld. In de Polo zou deze motor naar wens 95 of 115 pk leveren. Dieselrijders worden bediend met de 1.6 TDI die 80 of 95 pk zal leveren. Later zou ook de nieuwe 1.5 benzinemotor met 150 pk worden aangeboden en er zou ook een nog krachtiger GTI-versie in de maak zijn. VW zou ook een hybride versie willen commercialiseren die benzine- en elektroaandrijving combineert. Dit nieuwe model zal op de IAA in Frankfurt aan het grote publiek worden getoond en hij zal nog dit jaar bij de VW-dealer staan. Op de Duitse markt zou hij ook (iets) goedkoper worden dan het actuele model. (Belga)

Volkswagen zal haar B-segment auto immers uitrusten met led lichtunits, ook vooraan, al zal de klant daar wellicht voor moeten bijbetalen. Wat opvalt, is de vrij strakke vormgeving met de scherp afgelijnde plooien in het koetswerk. VW heeft verschillende details bij de grotere Golf geleend zoals de chroomstrip die de koplampen met elkaar verbindt. Onder de motorkap mogen we ons verwachten aan de éénliter benzinemotor. Die zal beschikbaar zijn zonder turbo (65 en 75 pk) en mét turbo. Die TSI-versie werd overigens al in diverse andere producten uit de groep gelepeld. In de Polo zou deze motor naar wens 95 of 115 pk leveren. Dieselrijders worden bediend met de 1.6 TDI die 80 of 95 pk zal leveren. Later zou ook de nieuwe 1.5 benzinemotor met 150 pk worden aangeboden en er zou ook een nog krachtiger GTI-versie in de maak zijn. VW zou ook een hybride versie willen commercialiseren die benzine- en elektroaandrijving combineert. Dit nieuwe model zal op de IAA in Frankfurt aan het grote publiek worden getoond en hij zal nog dit jaar bij de VW-dealer staan. Op de Duitse markt zou hij ook (iets) goedkoper worden dan het actuele model. (Belga)