Het stop/start-systeem zal de CO2-uitstoot met 10 g/km verminderen, wat overeenstemt met een verbruik dat tussen de 0,3 en 0,4 l/100 km daalt. Het op punt stellen van het stop/start-systeem was een technische uitdaging en moeilijker te realiseren dan bij een auto met een manuele versnellingsbak. De motor moet immers opnieuw aanslaan vanaf het moment dat de bestuurder het rempedaal lost om zijn rechtervoet weer naar het gaspedaal te brengen. Het systeem dat Volvo heeft gekozen, houdt rekening met de remdruk. Het afslaan van de motor gebeurt als de auto volledig tot stilstand is gekomen. (KAV)

Het stop/start-systeem zal de CO2-uitstoot met 10 g/km verminderen, wat overeenstemt met een verbruik dat tussen de 0,3 en 0,4 l/100 km daalt. Het op punt stellen van het stop/start-systeem was een technische uitdaging en moeilijker te realiseren dan bij een auto met een manuele versnellingsbak. De motor moet immers opnieuw aanslaan vanaf het moment dat de bestuurder het rempedaal lost om zijn rechtervoet weer naar het gaspedaal te brengen. Het systeem dat Volvo heeft gekozen, houdt rekening met de remdruk. Het afslaan van de motor gebeurt als de auto volledig tot stilstand is gekomen. (KAV)