VW wil immers in de Gläsnere Manufaktur in Dresden eveneens elektrische voertuigen gaan ontwikkelen en bouwen. Deze fraai ogende glazen productiesite werd destijds voor een ander paradepaardje (de VW Phaeton) opgetrokken. Dat model werd geen succes, maar VW wil de site vandaag een nieuwe bestemming geven door er voertuigen met een vernieuwende technologie te bouwen.

Vanaf de herfst van 2020 zal de site klaar zijn om er 'e-mobility' te bouwen. Men zal er eveneens modellen bouwen die op het elektrische MEB-platform zijn gebaseerd. Voor de medewerkers is dat goed nieuws omdat ze lange tijd onzeker waren over hun eigen toekomst en die van de Gläsnere Manufaktur nadat de productie van de Phaeton werd stopgezet.

Op dit ogenblik bouwt men er de e-Golf, maar ook dat model zal worden uit gefaseerd wanneer de ID.3 (die hetzelfde marktsegment bedient) te koop zal zijn. In de Gläsnere Manufaktur zal niet alleen worden geproduceerd, ook een stuk van de R&D van elektromobiliteit zal naar Dresden verhuizen. Tot slot is het ook een uitstekende locatie om aan de hand van bedrijfsbezoeken het grote publiek te laten kennismaken met de toekomstige elektromobiliteit.(Belga)