Sedert verleden zomer is gestart met de productie van de Yaris van de derde generatie. Om te kunnen voldoen aan de vraag naar het nieuwe model, zal vanaf begin volgend jaar een derde shift worden ingeschakeld, wat meteen 800 extra werkplaatsen zal opleveren. Nu al staat vast dat in Valenciennes ook de toekomstige hybride versie van de Yaris zal gebouwd worden. Voor Toyota is de Yaris van ontzettend belang omdat hij thuishoort in wat het B-segment wordt genoemd. Deze categorie van auto's vertegenwoordigt over gans Europa net iets meer dan een kwart van alle nieuwe verkochte auto's. Bovendien moet Toyota zijn marktpositie in Europa verdedigen omdat de grotere Auris en Avensis maar een matig succes kennen. (Belga) (TDMS)

Sedert verleden zomer is gestart met de productie van de Yaris van de derde generatie. Om te kunnen voldoen aan de vraag naar het nieuwe model, zal vanaf begin volgend jaar een derde shift worden ingeschakeld, wat meteen 800 extra werkplaatsen zal opleveren. Nu al staat vast dat in Valenciennes ook de toekomstige hybride versie van de Yaris zal gebouwd worden. Voor Toyota is de Yaris van ontzettend belang omdat hij thuishoort in wat het B-segment wordt genoemd. Deze categorie van auto's vertegenwoordigt over gans Europa net iets meer dan een kwart van alle nieuwe verkochte auto's. Bovendien moet Toyota zijn marktpositie in Europa verdedigen omdat de grotere Auris en Avensis maar een matig succes kennen. (Belga) (TDMS)