De fraai hertekende Triumph Tiger 800 krijgt nog steeds twee versies: één vooral voor de gebaande wegen die nu XR heet, en een eerder offroad variante die XC blijft heten. Beide versies worden nu eveneens aangeboden in een 'x'-uitvoering (XRx en XCx) met een rijkelijkere uitrusting (snelheidsregelaar, 3 verschillende motor mappings, enz.). Op mechanisch vlak doet de 'kleine' Tiger nog steeds beroep op de bekende driecilinder waarvan het vermogen (95 pk) ongewijzigd blijft, maar het brandstofverbruik wel met 17 procent werd teruggebracht (van 5,3 tot 4,3 l/100 km volgens de constructeur). Zo neemt meteen ook het rijbereik toe van de Triumph met een tank van 19 liter. Alle Tigers beschikken over tractiecontrole, een uitschakelbare ABS en een ride-by-wire gashendel. De Tiger 800 XC en 800 XCx bollen nog steeds op spaakvelgen (21 duim vooraan) maar kregen nu ook een WP-ophanging voor een betere wegligging op onverhard. (Belga)

De fraai hertekende Triumph Tiger 800 krijgt nog steeds twee versies: één vooral voor de gebaande wegen die nu XR heet, en een eerder offroad variante die XC blijft heten. Beide versies worden nu eveneens aangeboden in een 'x'-uitvoering (XRx en XCx) met een rijkelijkere uitrusting (snelheidsregelaar, 3 verschillende motor mappings, enz.). Op mechanisch vlak doet de 'kleine' Tiger nog steeds beroep op de bekende driecilinder waarvan het vermogen (95 pk) ongewijzigd blijft, maar het brandstofverbruik wel met 17 procent werd teruggebracht (van 5,3 tot 4,3 l/100 km volgens de constructeur). Zo neemt meteen ook het rijbereik toe van de Triumph met een tank van 19 liter. Alle Tigers beschikken over tractiecontrole, een uitschakelbare ABS en een ride-by-wire gashendel. De Tiger 800 XC en 800 XCx bollen nog steeds op spaakvelgen (21 duim vooraan) maar kregen nu ook een WP-ophanging voor een betere wegligging op onverhard. (Belga)