De nieuwe Toyota Yaris ziet er een stuk frivoler uit met een genereus lijnenspel, een stevig uit de kluiten gewassen grille die de neuspartij beheerst en ledlichten voor en achter. De vijfdeurs behoudt ongeveer dezelfde lengte (-0,5 cm), maar werd wel iets breder (+5 cm) en lager (-4 cm) en kreeg tegelijk een 5 centimeter langere wielbasis. Die ingreep levert binnenin een betere packaging op met vooral extra zitruimte voor de passagiers. Ook het interieur oogt modern met een groot centraal display voor de multimediafuncties.

Voor de aandrijving zorgt opnieuw een hybride systeem op basis van een 1,5 liter- driecilinder-benzinemotor, die werkt volgens de Atkinson-cyclus en volgens Toyota 15% meer vermogen levert en 20% minder brandstof verbruikt dan de vorige generatie. Deze versie met een lithium-ionbatterij zou in stedelijke gebieden zelfs 80% van de tijd emissievrij kunnen rijden en is daarmee merkelijk efficiënter en schoner dan een dieselmotor.

Verder maakte Toyota werk van de rijveiligheid van de Yaris met onder andere een centrale airbag, een adaptieve cruisecontrol en een Lane Trace Assist. Daarnaast moet het nieuwe platform een dynamischer rijgedrag opleveren dankzij een verbeterde constructiestijfheid en een 1,5 centimeter lager zwaartepunt, terwijl ook het rijcomfort erop vooruitgaat. Meer nieuws volgt weldra bij de lancering van de nieuwe Toyota Yaris die begin 2020 op de markt komt.(Belga)

De nieuwe Toyota Yaris ziet er een stuk frivoler uit met een genereus lijnenspel, een stevig uit de kluiten gewassen grille die de neuspartij beheerst en ledlichten voor en achter. De vijfdeurs behoudt ongeveer dezelfde lengte (-0,5 cm), maar werd wel iets breder (+5 cm) en lager (-4 cm) en kreeg tegelijk een 5 centimeter langere wielbasis. Die ingreep levert binnenin een betere packaging op met vooral extra zitruimte voor de passagiers. Ook het interieur oogt modern met een groot centraal display voor de multimediafuncties.Voor de aandrijving zorgt opnieuw een hybride systeem op basis van een 1,5 liter- driecilinder-benzinemotor, die werkt volgens de Atkinson-cyclus en volgens Toyota 15% meer vermogen levert en 20% minder brandstof verbruikt dan de vorige generatie. Deze versie met een lithium-ionbatterij zou in stedelijke gebieden zelfs 80% van de tijd emissievrij kunnen rijden en is daarmee merkelijk efficiënter en schoner dan een dieselmotor.Verder maakte Toyota werk van de rijveiligheid van de Yaris met onder andere een centrale airbag, een adaptieve cruisecontrol en een Lane Trace Assist. Daarnaast moet het nieuwe platform een dynamischer rijgedrag opleveren dankzij een verbeterde constructiestijfheid en een 1,5 centimeter lager zwaartepunt, terwijl ook het rijcomfort erop vooruitgaat. Meer nieuws volgt weldra bij de lancering van de nieuwe Toyota Yaris die begin 2020 op de markt komt.(Belga)