Toyota heeft voornamelijk aan de transmissie van de Grand Prius+ gewerkt. De techneuten zijn erin geslaagd om het motortoerental van de benzinemotor met 1.000 toeren te laten dalen, zonder aan het acceleratievermogen te raken. Het lagere toerental van de 1.8 VVT-i wordt gecompenseerd door bijkomende elektrische ondersteuning van de elektromotor. Hij reageert spontaner op het gaspedaal en werd vooral stiller. Door de batterij tussen de voorzetels te plaatsen, biedt deze MPV nog steeds zeven zitplaatsen. Verder voorziet Toyota een verbeterde versie van het Touch 2 multimediasysteem. De menuopbouw werd aangepast zodat het intuïtiever werkt.

(Belga)

Toyota heeft voornamelijk aan de transmissie van de Grand Prius+ gewerkt. De techneuten zijn erin geslaagd om het motortoerental van de benzinemotor met 1.000 toeren te laten dalen, zonder aan het acceleratievermogen te raken. Het lagere toerental van de 1.8 VVT-i wordt gecompenseerd door bijkomende elektrische ondersteuning van de elektromotor. Hij reageert spontaner op het gaspedaal en werd vooral stiller. Door de batterij tussen de voorzetels te plaatsen, biedt deze MPV nog steeds zeven zitplaatsen. Verder voorziet Toyota een verbeterde versie van het Touch 2 multimediasysteem. De menuopbouw werd aangepast zodat het intuïtiever werkt. (Belga)